نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مشروعیت حکومت امام علی (ع) متکی بر دو اصل راستگویی و عدالت است.
کد خبر: ۲۵۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 25 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه جمعه در مراسم سخنرانی شب قدر نوزدهم رمضان در مصلای اردبیل اظهار کرد: امام علی (ع) به علم، عرفان، دینداری، حق‌داری و عدالت‌خواهی شهره عام و خاص است به طوری که بیش از 500 علم از حکمت و دانایی آن حضرت ظهور و بروز پیدا کرده و امت اسلامی توانسته است به بخشی از این علوم متکی بر عقل، منطق و عقلانیت تکیه کند.

وی با بیان اینکه پوشش علم و حلم امام علی (ع) برخواسته از نظام تکوینی ، تشریعی و جامعیت اوصاف حضرت علی (ع) است، گفت: ما باید به این حقیقت ایمان داشته باشیم که حضرت علی (ع) تابلوی راه و مسیر حرکت امت اسلامی است که امروز باید بر اساس این تابلو نظام حاکمیت مکتب اسلام و مدار حق و حقیقت مشخص و معین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مشروعیت حکومت امام علی (ع) متکی بر دو اصل راستگویی و عدالت است.

عاملی بیان کرد: شخصیت امام علی (ع) شخصیت بی‌نظیر تاریخی است که هنوز بشر از درک زوایای این شخصیت عاجز و ناتوان است به طوری که حیات او بقا و سلامت آن بسته به تبیین و روشنگری امام علی (ع) دارد که در مسیر معارف حق و حقیقت گام برمی‌دارد.

وی جامعیت شخصیت و بی‌نظیر بودن اوصاف مولای متقیان علی (ع) را یادآور شد و گفت: از همه جهات اوصافی که در مولای متقیان علی (ع) وجود دارد در حقیقت بازتابی از برجسته‌ترین اوصاف پیامبران و انبیای الهی است که چه از لحظ سیره و سلوک و چه فصاحت، علم، ادب و عدالت به راحتی می‌توان زیبایی‌های این حرکت بی‌نظیر را مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل یادآور شد: در حالی که در جزیرة‌العرب‌ و سرزمین حجاز حکومتی برقرار نبود چرا که آنها به دلیل تکبر زیر بار هیچ حکومتی نمی‌رفتند و حضرت علی (ع) در کنار نبی مکرم اسلام حاکمیت اسلامی را برقرار کرد و منشور حقوق بشری را تبیین کرد که برای جامعه بشری همواره می‌تواند معیار و ملاک روشن در مسیر حق و حقانیت باشد.

عاملی گفت: امام علی (ع) روی دین و عدالت با هیچ کس مماشاتی نکرده به طوری که مشروعیت حکومت امام علی (ع) در راستگویی و عدالت مثال زدنی است و هیچ وقت اجازه نداده چنین مشروعیتی نیز زیر سئوال برود.

وی با بیان اینکه زمام حق دست امام است و امام یک جامعه آرمانی‌ترین مسیر را برای بشریت رقم می‌زند گفت: شان اوصاف امام علی (ع) بسیار بزرگ است چرا که آن حضرت به سمت راه حق رفته و توانسته است در این مسیر جاودانه حرکت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار