معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که دو مورد در اردبیل راه‌اندازی شده در سایر مناطق استان اردبیل نیز توسعه پیدا کند.
کد خبر: ۲۵۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 25 June 2016

علی صادق‌زاده امروز در گرامیداشت هفته قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش‌های دستگاه قضا که به صورت جدی با آن روبه‌رو هستیم حجم بالای پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی است که زمینه اطاله دادرسی‌ها را نیز فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید سعی بر این است تا ارائه خدمات الکترونیکی برای مراجعین به مراجع قضایی مد نظر قرار گیرد، گفت: از سال 81 مطالعات گسترده‌ای در این زمینه آغاز شده به طوری که شاهد راه‌اندازی سامانه مدیریت قضایی در سطح ملی و استان‌ها هستیم.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که دو مورد در اردبیل راه‌اندازی شده در سایر مناطق استان اردبیل نیز توسعه پیدا کند.

صادق‌زاده زمانبر بودن مراجعات مکرر مردم به مراجع قضایی و پیگیری پرونده‌ها را در شعب مختلف یکی از دغدغه‌های جدی توصیف کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم این مراجعات را به حداقل رسانده و زمینه تسهیل امور مردم را در مراجعه به مراکز قضایی به حداقل برسانیم سیستم‌های الکترونیکی در تمام حوزه‌های قضایی در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: این سامانه که معایب برخی از دستگاه‌هایی همچون پوز را ندارد قادر است با ارائه رمزی به مراجعین آن‌ها را قادر سازد تا به صورت اینترنتی از روند پرونده‌های قضایی خود در بخش‌های مختلف مطلع شوند.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان اردبیل یادآور شد: این امر در کنار کاهش مراجعات مردمی سرعت رسیدگی و تسهیل فرایند را به دنبال داشته است به طوری که در ماه‌های اخیر اسباب بهبود فعالیت‌ها در حوزه‌های قضایی فراهم آمده است.

صادق‌زاده راه‌اندازی دو دفتر خدمات الکترونیکی قضایی را در اردبیل در این راستا توصیف کرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا در همه شهرستان‌ها این دفاتر راه‌اندازی شده و امکان بهره‌گیری از توانمندی آن‌ها در ارائه خدمات به مردم در کمترین زمان فراهم آید.

وی افزود: در این دفاتر مراحل هشت گانه تکمیل و پیگیری پرونده‌ها با ارائه دادخواست و انجام کارهای اداری به شکل سریع و الکترونیکی مد نظر است که امیدواریم در قالب این اقدامات و فعالیت‌ها نیز بتوانیم بخشی از مراجعات مکرر مردم را به حداقل برسانیم.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان اردبیل در ادامه از حل مشکل صدور ابلاغ‌های سنتی و دستی ناکارآمد و جایگزینی یک سامانه سریع در ارائه خدمات به مردم خبر داد و گفت: ما با دریافت آدرس ایمیل و پست الکترونیکی سعی می‌کنیم تا سامانه ابلاغ الکترونیکی را به جای دستی فعال کنیم تا امکان دسترسی سریع و بدون مشکل فراهم آید.

صادق‌زاده مشکلات ابلاغ‌های سنتی را یادآور شد و گفت: در ابلاغ‌های سنتی گاه در رسیدن این ابلاغ به دست افراد و مراجعه به موقع افراد به حوزه‌های قضایی مشکلاتی را شاهد بودیم که به نظر می‌رسد با اصلاح این فرایند مشکلات در این حوزه به حداقل برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار