معاون امور آمایش و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از بررسی طرح مطالعاتی آمایش مرزی شهرستان بیله سوار مغان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 25 June 2016

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، علی رضا رحمت نیا گفت: با توجه به اصل امنیت و نگاه ویژه به آمایش مناطق مرزی ، در سال 90 مصوبه ای از شورای امنیت ملی به دولت داده شد که سند آمایش مناطق مرزی بر اساس هشت اصل از جمله امنیت ، کارایی اقتصادی ، توسعه روستایی و فقرزدایی تدوین شود.
او با بیان اینکه دولت برنامه ویژه ای برای ماندگاری مرزنشینان در مرزها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه مرزنشینان دارد اظهار کرد: هدف از بررسی میدانی شهرستان های مرزی تهیه پیش نویس آمایش و برنامه ریزی است.
وی گفت: بر اساس تعیین چهارچوب توانایی ها و قابلیت های هر منطقه در حوزه سرمایه گذاری ، اختصاص اعتبار و اجرای طرح ها داده می شود.
او افزود: کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای بررسی پتانسیل های مختلف شهرستان بیله سوار در زمینه های مختلف از جمله توسعه حمل و نقل ، صادرات ، ترانزیت کشاورزی ، توسعه گمرک و بازارچه مرزی ، تصفیه خانه ، اکتشاف نفت ، نیازسنجی برای احداث بیمارستان بین المللی و همچنین شناسایی زیرساخت های توسعه منطقه آزاد تجاری در شهرستان حضور یافتند.
آرام حلیم ، فرماندار شهرستان بیله سوار نیز با ارایه گزارشی از وضعیت این شهرستان در حوزه های مختلف گفت: کشت محصولات کشاورزی استراتژیک و حرکت به سمت کشاورزی نوین و گسترش دامپروی در منطقه و موقعیت استراتژیک مرزی در کنار وجود گمرک ، پایانه مرزی و فعالیت تعاونی های مرزنشینان اهمیت این شهرستان مرزی را در حوزه آمایش سرزمینی کشور پر اهمیت تر کرده است.
او توسعه هر منطقه را شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود آن منطقه دانست و افزود: ظرفیت این شهرستان برای توسعه در گردشگری ، تجارت ، کشاورزی ، توریسم سلامت ، توسعه صنایع تبدیلی کوچک و همچنین منابع آب و سد و اکتشاف نفت بسیار مناسب است.
کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و جمعی از کارشناسان دستگاههای اجرایی استان اردبیل در سفر به شهرستان بیله سوار از سالن مسافری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار ، تصفیه خانه فاضلاب شهری ، ناحیه عمرانی پایاب سد خدا آفرین ، ساحل بندی رودخانه بالهارود ، کمربندی و گمرک بیله سوار بازدید کردند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار