مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با اجرای طرح اصلاح نژاد و استفاده از گونه ها و نژادهای پربازده دامی در دامداری های منطقه صنعت دامداری این شهرستان رونق گرفته است.
کد خبر: ۲۵۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 25 June 2016

به گزارش ایرنا ، هادی ذبیحی روز شنبه در جریان بازدید فرماندار از طرح های اصلاح نژاد دام در روستای گورانسراب خلخال افزود: با اجرای طرح ترکیب و به نژادی در قالب پروژه توسعه و ساماندهی گاو های دو منظوره نژاد سمینتال در کنار افزایش تعداد گاوهای دو منظوره ، میزان تولید گوشت و شیر افزایش یافته است.
وی گفت: پروژه اصلاح نژاد دام در خلخال در مرحله اول با خرید یک هزار راس دام سنگین از نژاد تجاری سمینتال اجرا شده که این کار موجب افزایش راندمان تولید ارزش افزوده محصولات و توسعه پایدار در دامداری های صنعتی و واحدهای دامی روستایی و در نتیجه رونق و شکوفایی صنعت دامپروری این شهرستان خواهد شد.
او اظهار کرد: دام نژاد سمینتال نژاد دو منظوره اقتصادی با قابلیت تولید شیر و گوشت بالا است که هزینه نگهداری آن در مقایسه با سایر
نژادهای دامی بسیار پایین و برای دامداران با صرفه تر است.
ذبیحی همچنین با اشاره به اینکه پنج نفر از کارشناسان امور دام جهاد کشاورزی خلخال مسوول پیگیری پروژه اصلاح نژاد و تلقیح مصنوعی در
دامداری های خلخال هستند افزود: با دستیابی به اهداف این طرح در آینده نزدیک شاهد ارتقای سطح تولیدات دامی از نظر کمی و کیفی خواهیم بود.
خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار