معاون گردشگری استان اردبیل از راه اندازی طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی با هدف صدور گواهینامه و مجوز لازم برای فعالیت های گردشگری در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 25 June 2016
معاون گردشگری استان اردبیل از راه اندازی طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی با هدف صدور گواهینامه و مجوز لازم برای فعالیت های گردشگری در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، قادر تقی زاده با اشاره به ابلاغ دستور العمل «ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی» و الحاقیه آن با عنوان «شیوه نامه ایجاد سامانه بازاریابی و فروش خدمات سیاحتی و گردشگری در فضای مجازی» به تمامی ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های کشور گفت: براین اساس سامانه «طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی» به آدرس:tnamad.ichto.irدر اختیار سه گروه از فعالان گردشگری در فضای مجازی قرار می گیرد.

وی گروه اول را دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و سایر تأسیسات گردشگری دارای مجوز از سازمان و مشغول ارائه خدمات در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: گروه دوم فعالان گردشگری آزاد و گروه سوم نیز افرادی که قصد آغاز کسب و کار در بخش گردشگری مجازی را دارند، هستند.

تقی زاده با بیان اینکه گروه اول باید برای تطبیق مدارک خود جهت فعالیت در فضای مجازی به سامانه مذکور مراجعه کنند، اظهار داشت: علاوه بر مراجعه کنندگان مذکور، همچنین این سامانه در طول سال در اختیار افرادی قرار دارد که تمایل به آغاز کسب و کار در حوزه گردشگری مجازی را دارند.

به گفته این مقام مسئول؛ در صورتی که فعالان گردشگری مجازی از هر گروه یاد شده برای گذراندن روند کسب مجوز به سامانهtnamad.ichto.irمراجعه نکنند و یا به پیام های ارسالی هشدار دهنده از سوی پلیس فتا بی توجه باشند، سایت یا درگاه اینترنتی و خدمات اینترنتی و مجازی مرکز مربوطه به صورت خودکار فیلتر خواهد شد.

تقی زاده با اشاره به ثبت درخواست متقاضیان فعالیت در فضای مجازی از طریق سامانه مذکور، تصریح کرد: طبق فرآیند تعریف شده در سامانهtnamad.ichto.irپس از تایید اولیه مدارک، صلاحیت تخصصی متقاضی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی و با تشکیل کمیته و اظهارنظر تیم کارشناسی تعیین شده جهت تایید نهایی به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ارسال می شود.

وی از صدور گواهینامه « ارائه خدمات گردشگری در فضای مجازی» در صورت تایید نهایی و سپس «نماد اعتماد الکترونیک» توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک خبر داد و گفت: تمامی سایت ها و خدمات مجازی فعلی فعال گردشگری بدون مجوز تنها سه ماه مهلت دارند تا با ثبت نام در سامانهtnamad.ichto.irنسبت به اخذ مجوز و گواهینامه فعالیت اقدام کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته به منظور ساماندهی فعالیت گردشگری مجازی با همکاری فرابخشی نهادهایی شامل سازمان هواپیمایی، پلیس فتا و مرکز توسعه تجارت الکترونیک تحقق یافته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار