با پیگیری ماموران حفاظت محیط زیست گرمی مغان یک واحد کارگاه ماسه شویی در بخش انگوت این شهرستان به علت آلایندگی ناشی از ورود پساب به رودخانه پلمپ شد.
کد خبر: ۲۵۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 26 June 2016

رحمان داداشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمی مغان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پساب این کارگاه بدون ورود به حوضچه ترسیب به طور مستقیم به رودخانه دره رود انگوت هدایت می شد و به دلیل منعقد نکردن قرار داد با آزمایشگاه محیط زیست و ارایه ننمودن گزارش خوداظهاری در مورد وضعیت آلایندگی خود، چند نوبت اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده بود.
وی افزود: مطابق ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، اداره حفاظت محیط زیست می تواند بدون حکم قضایی و به طور مستقیم نسبت به پلمپ و تعطیلی واحدهای آلاینده در شهرستان اقدام کند و در اجرای آن در صورت نیاز از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استفاده می شود.
وی اظهار کرد: کارخانه آسفالت شهرداری گرمی و کارخانه تولید محصولات لبنی برزند از دیگر واحدهای آلاینده در گرمی مغان محسوب می شوند که کارخانه آسفالت از ارایه گزارش خوداظهار مبنی بر وضعیت آلایندگی و اقدام های صورت گرفته برای رفع آن خودداری می کند و کارخانه محصولات لبنی برزند نیز فاقد تصفیه خانه است.
داداشی بیان کرد: این دو واحد آلاینده در حال حاظر عوارض آلایندگی پرداخت می کنند و در صورت تداوم آلایندگی زیست محیطی و مشاهده نشدن اقدام لازم از سوی صاحبان آنها برای رفع آلودگی ها، برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.
گرمی مغان به فاصله 110 کیلومتر در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/6016


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار