نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر توسعه استان اردبیل از منطقه آزاد تجاری می‌گذرد که سعی می‌کنیم تصویب سریع منطقه آزاد تجاری را در اردبیل شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۵۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 26 June 2016

رضا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: پرونده و تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی استان اردبیل را پیگیری می‌کنم.

وی با یادآوری امتیازهای منطقه آزاد تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری می‌تواند خلأهای موجود برای توسعه اقتصادی استان اردبیل را پر کند بنابراین پیگیری تصویب این منطقه را در اولویت برنامه‌های اقتصادی خود قرار داده‌ام.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی استان اردبیل مساعد نیست، گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی می‌تواند زیرساخت‌هایی برای توسعه اقتصادی استان ایجاد کند و این زیرساخت‌ها بدون منطقه آزاد فراهم شدنی نیست یا اگر هم فراهم شود، زمانبر است.

کریمی با بیان اینکه معافیت مالیاتی به مدت 20 سال از تاریخ بهره‌برداری برای کلیه فعالیت‌های اقتصادی مستقر در منطقه آزاد از مشوق‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق است، افزود: سرمایه‌گذاران به سختی حاضر می‌شوند که بدون چنین مشوق‌هایی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری کنند.

اختلافات مانع تصویب است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان اردبیل تاکنون فرصتی برای سرمایه‌گذاری دولت برای ایجاد واحدهای تولیدی مادر به دست نیاورده است، بیان کرد: با اجرای اصل 44 قانون اساسی دیگر دولت نمی‌تواند در استان اردبیل سرمایه‌گذاری کند بنابراین باید به دنبال راهکارهای دیگر برای رشد اقتصادی استان بود که منطقه آزاد تجاری یکی از این راهکارهاست.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری می‌تواند استان اردبیل را به دروازه‌ای برای صادرات تولیدات داخلی به کشورهای حوزه قفقاز و روسیه تبدیل کند و با ایجاد منطقه آزاد می‌توان سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در منطقه و رونق صنعت استان جذب کرد.

وی ادامه داد: لایحه را به مجلس بازگردانده و با دفاع منطقی، ارائه توانمندی‌های اردبیل با استفاده از توان و اندیشه نخبگان و با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های استانی و ملی و با ایجاد تعامل سازنده با سایر نمایندگان منطقه آزاد اردبیل را به تصویب می‌رسانیم.

کریمی گفت: موضع‌گیری نمایندگان اردبیل در مورد منطقه آزاد نشان می‌دهد که این نمایندگان دیدگاه مثبتی به منطقه آزاد دارند و این مسأله مردم را به تصویب منطقه آزاد امیدوارتر می‌کند، هر چند که تحقق این وعده کار چندان راحتی نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار