رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 26 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد علی قاصدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در وضعیت فعلی اوراق قضایی به صورت دستی توسط مأمور نیروی انتظامی تحویل می‌شود، اضافه کرد: در نظر داریم ابلاغ الکترونیکی را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: تحویل دستی روند رسیدگی پرونده‌ها را با کندی مواجه کرده است، در حالی که در مقابل با ابلاغ الکترونیکی به هر پرونده حساب کاربری اختصاص یافته و از طریق آن می‌توان نسبت به پیگیری پرونده اقدام کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان استفاده از این طرح را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و افزود: علاوه بر این با هدف پیگیری سریع‌تر پرونده‌های قضایی دفاتر خدمات الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

به گفته قاصدی شهروندان بدون مراجعه به دستگاه قضایی می‌توانند به دفاتر مراجعه کرده و پرونده الکترونیکی تشکیل دهند؛ این پرونده‌ها از طریق سیستم به معاونت قضایی ارجاع می‌شود و با پیامک وضعیت آن نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۲ هزار نفر به دستگاه قضایی استان مراجعه می‌کنند، تأکید کرد: برنامه‌های متعددی با هدف کاهش مراجعات و تسریع در روند رسیدگی پرونده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار