رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: نگاه تعهدگرانه به سبک زندگی ایرانی - اسلامی برطرف‌کننده معضلات اجتماعی است.
کد خبر: ۲۵۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 26 June 2016

به گزارش تابناک اردبیل، عظیم دشتی در جلسه اعضای شورای مرکزی انجمن نمایش بسیج استان اردبیل اظهار کرد: سبک زندگی ایرانی - اسلامی یکی از موضوعات مهم و مشترک همه جشنواره‌های فرهنگی هنری بسیج هنرمندان است.

وی افزود: دوری جستن از سبک زندگی ایرانی - اسلامی و جایگزین کردن سبک زندگی غربی به جای سبک اصیل زندگی ایرانی - اسلامی بسیاری از معضلات اجتماعی را به وجود آورده است و راه علاج آن بازگشت به اصل و سنت‌های اصیل ایرانی و اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: نگاه تعهدگرانه به سبک زندگی ایرانی - اسلامی برطرف‌کننده معضلات اجتماعی است.

دشتی گفت: متاسفانه تلاش‌های انجام شده دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در امر تحقق سبک زندگی ایرانی - اسلامی کافی نبوده است و باید بیشتر از این کار کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان غرب برای ترویج فرهنگ خود در سایر جوامع افزود: در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های جوامع غربی برای تحمیل سبک و شیوه زندگی خود برای سایر ملت‌های جهان باید اذعان کرد که سرمایه‌گذاری ما در ترویج فرهنگ اصیل خود در حد خیلی پایین است.

دشتی یادآور شد: یکی از ایرادهای مهم و اساسی در عرصه نمایش استفاده از متون خارجی یا بهتر بگویم متون غربی است که عموما این متون‌ها با فرهنگ و سبک زندگی ما در تضاد است و حمایت از متون‌های خارجی در واقع همگامی و همراهی با سیاستگذاران غربی برای تقویت فرهنگ آنها است.

رئیس ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل تصریح کرد: برای استفاده بهینه و ارزشمدار از هنر نمایش باید رویکردها در این عرصه تغییر پیدا کند و سیاست‌گذاری بسیج در جشنواره امسال تولید و تقویت متون داخلی و بومی است به طوری که هیچ‌گونه متون خارجی در جشنواره دوازدهم پذیرفته نخواهد شد و تلاش خواهیم کرد که نویسندگان متعهد را برای تولید متون داخلی که بار فرهنگ و ارزش‌های ما سازگار باشد مورد حمایت قرار دهیم حتی اگر تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره خیلی اندک هم باشد برای ما مسأله‌ای نیست.

دشتی بیان کرد: متاسفانه یکی از سیاست‌های غلط متداول در جشنواره توجه به کمیت است و این مسأله باعث می‌شود آثار تکراری و غیرقابل بهره‌برداری از دل جشنواره‌های بیرون بیاید ولی ما در جشنواره‌های امسال به کمیت و اینکه تعداد آثار ارایه شده چند مورد باشد کاری نداریم بلکه تمام هم و غم ما این است که در این جشنواره‌ها چند آثار فاخر و جدید تولید شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود و هنرمندان رشته تئاتر تا 10 تیرماه فرصت دارند ایده و طرح خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار