رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفان گفت: برخی از آقایان تلاش می‌کنند تا عملکرد و بیلان کاری خود را در پایان سال به نام «اقتصاد مقاومتی» تحویل مردم دهند، در حالی که عملکرد آنها مغایر با اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۵۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ 09 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین قدیانی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح ولایت استانی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل اظهار کرد: در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تبیین واقعی را از حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های تشکل‌های مختلف دانشجویی به ویژه انتظارات از بسیج دانشجویی به خوبی شاهد بودیم به طوریکه در دیدارهایی که قشرهای مختلف در ماه مبارک رمضان با مقام معظم رهبری داشتند، شورانگیزترین و پرشورترین این دیدارها مربوط به دیدار مقام معظم رهبری با تشکل‌های دانشجویی بوده است.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر مقام معظم رهبری فرصت فراخی را به این موضوع اختصاص دادند، به طوری که در تبیین اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان و دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم سعی کردند تا وظایف آنها را تبیین کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفان گفت: در حد واسط راهبردها و تکنیک‌ها این وظیفه افسران جنگ نرم است تا تاکتیک خود را برای مقابله با جنگ نرم دشمن به خوبی انجام دهند که در این باب آنچه که بسیار مهم به نظر می‌رسد وظایف خطیر و سنگینی است که بر دوش دانشجویان و اساتید گذاشته شده اما مقام معظم رهبری به انجام نشدن برخی از وظایف در این حوزه گله‌مند بوده و کاهلی در این زمینه را قابل قبول ندانستند.

قدیانی با اشاره به پیام امام راحل خطاب به بسیج دانشجویی و طلاب افزود: امام راحل در پیام خود پنج رسالت تاریخی را برای بسیج دانشجویی برشمردند که دفاع از اسلام و انقلاب، پاسداری از اصل نه شرقی‌، نه غربی، پیوند حوزه و دانشگاه، جلوگیری از نفوذ ایادی کفر و مقابله با آن و تبیین چارچوب‌های اسلام ناب از جمله این رسالت‌هاست.

وی، تأکید امام راحل را بر مرزبندی اسلام ناب از اسلام آمریکایی یادآور شد و بیان کرد: اگر امروز با بصیرت این مرزها را نشناسیم در دام اسلام آمریکایی می‌افتیم که نتیجه آن تولید گروهک‌های تروریستی و تکفیری همچون داعش است که با الله اکبر و لااله الا‌الله سر انسان‌های بیگناه را می‌بُرد.

قدیانی با اشاره به مطالبات واقعی مقام معظم رهبری از دانشجویان بسیجی اضافه کرد: در عرصه پیچیده کنونی یکی از وظایف اصلی بسیج دانشجویی در عرصه سیاست تبیین خط انقلابی با غیر انقلابی است و در کنار آن دانشجویان بسیجی با ورود در عرصه فرهنگ، علم و فناوری، اجتماعی و اقتصادی و حتی موشکی باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: در عرصه اجتماعی مهمترین بحث، بحث عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی است که با اجرای طرح‌های جهادی بسیج تلاش می‌کند تا بخشی از این اهداف انقلابی را تحقق ببخشد.

قدیانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی باید شرایطی در داخل کشور به وجود آید تا نظام اسلامی در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی خود را گم نکند که توجه به تولید داخلی شاخصه این امر مهم است.

وی به چالش جدی حوزه فرهنگ و نارضایتی مقام معظم رهبری از فعالیت‌ها در این عرصه اشاره کرد و افزود: اگر معظم‌له دو سال است بازدیدی از نمایشگاه کتاب انجام نمی‌دهند به خاطر برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها در حوزه فرهنگ است که البته در این زمینه متولیان حوزه فرهنگ از فرهنگ و ارشاد گرفته تا تبلیغات اسلامی دچار قصور و کوتاهی شده‌اند.

قدیانی آشنایی با سبک زندگی ایرانی، اسلامی و همچنین توجه به مرجعیت علمی را موضوع بسیار مهم برای ورود دانشجویان بسیجی با تکیه بر بصیرت و آگاهی توصیف کرد و ادامه داد: شهدای انرژی هسته‌ای ما با ورود به عرصه علم و فناوری‌های جدید ثابت کردند که توان تولید و باروری علم و جهاد مقدس در این حوزه وجود دارد.

با ابزار علم غربی نمی‌توان در جامعه اسلامی پیشرفت کرد

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفان به دو شأن دانشجوی بسیجی اشاره کرد و گفت: شأن اول در حقیقت شأن دانشجویی و شأن ثانوی شأن تشکیلاتی و انقلابی بودن آنهاست که در بخش شأن دانشجویی خوب درس خواندن و متخصص شدن توصیه اصلی مقام معظم رهبری خطاب به نسل آینده و دانشجویان است.

وی بیان کرد: پاشنه آشیل نظام اسلامی ما بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران در پیمودن مسیر عدالت اجتماعی و علوی است به طوریکه ما نتوانستیم نه در احیای بانکداری اسلامی و نه برپایی اقتصاد اسلامی موفق عمل کنیم.

قدیانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بانک‌های ما به ازای هر سال گذر از پیروزی انقلاب اسلامی بر نرخ سود خود افزوده‌اند و یک شرایط اقتصادی بدی را در جامعه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: جای تأسف است که عده‌ای در حاکمیت اسلامی می‌خواهند با ابزار علم غربی دانشگاه‌های ما را مدیریت کنند در حالی که ما با مبانی سود و بهره نظام اقتصادی غرب نمی‌توانیم اقتصاد اسلامی خودمان را پیاده کنیم.

قدیانی با یادآوری اینکه امروزه در دانشگاه‌های ما مبانی و موضوعات غربی حتی در عرصه سیاست با تاکید بر حفظ منافع ملی تدریس می‌شود، اظهار کرد: خروجی این سیاست تحصیل در دانشگاه‌ها همان نگاهی می‌شود که عده‌ای شعار دادند نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران در حالی که بالاتر از منافع ملی باید منافع انسانی مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما به جای آن که شعارهایی در محدوده داخل کشورمان را سر دهیم، بهتر است به سعادت بشری و تأمین امنیت و رفاه برای امت‌های اسلامی فکر کنیم که در این زمینه ضرورت دارد با الهام از اندیشه اسلام برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل صحیح انجام شود.

قدیانی گفت: با این آموزش‌ها در دانشگاه‌ها ما نمی‌توانیم به مدینه فاضله برسیم و یا بخواهیم اهداف و برنامه‌های خودمان را تحقق ببخشیم.

وی به دور شدن از ساده‌زیستی و رفاه‌گرایی عده‌ای اشاره کرد و افزود: خواص جامعه ما امروز گرفتار دنیاطلبی و شهوت‌رانی شدند و این واقعاً تعجب‌آور است که عده‌ای جز رفاه و آسایش خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

قدیانی از دانشجویان بسیجی خواست تا آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن را با تاکیدات مقام معظم رهبری به خوبی بشناسند و در عمل به آن پیشقدم باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
کی گفته؟ با ابزار علم غربی نمی‌توان در جامعه اسلامی پیشرفت کرد؟
پس چرا اصلا سخنرانی می کنین اون هم در سالنهایی که به مدد غربی ها طراحی و به ایران وارد شده؟
اگر غرب نبود، ما داشتیم گوسفند می چروندیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار