نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تشکر از نمایندگان ، مسوولان استانی ذیربط و همه افرادی که در تصویب طرح یک فوریتی منطقه آزاد تجاری و صنعتی این استان تلاش کرده اند خواستار سعی جدی برای تصویب اصل این موضوع شد.
کد خبر: ۲۶۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 15 July 2016


به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدحسن عاملی ، در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود : بعضی از کارشناسان اعلام می کنند که توسعه مناطق آزاد با سیاست اقتصاد مقاومتی منافات دارد اما ذکر این موضوع ضروری است تمام ایرادهایی که به مناطق آزاد گرفته می شود مربوط به اجراء و مدیریت آن است و اصل آن نه تنها هیچ منافاتی با ایده اقتصاد مقاومتی ندارد بلکه از بهترین ارکان آن به شمار می رود.
وی همچنین در ارتباط با موضوع لغو گمرک اصلاندوز مغان گفت : اقدام های مطلوب و خوبی در این گمرک انجام شده و وزیر کشور برای بازگرداندن این گمرک به حالت اولیه قول مساعد داده است.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماده 6 قانون پنجم توسعه که می گوید باید 30 درصد گمرکات کشور تعطیل شوند گفت : اگر بنا بر حذف گمرک های راکد است پس چرا مصوبه گمرک خداآفرین که رکود آن بسیار بیشتر از گمرک اصلاندوز است باطل نمی شود؟
خطیب نماز جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش از دست اندرکاران خرید گندم در این استان تشکر کرد و گفت : دولت تاکنون برای خرید 390 هزار تن گندم از کشاورزان منطقه مبلغ یک هزار و 800 میلیارد ریال پرداخت کرده که رقم قابل توجهی است.
او در عین حال از وجود بعضی مشکل های جدی در ارتباط با خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در بعضی نقاط این استان مانند منطقه هیر خبر داد و گفت : دسترنج کشاورزان زحمتکش این نقاط در خرمن ها رها شده و در برابر باد و باران و پرندگان در حال تلف شدن است.
وی همچنین بعضی مشکل های ایجاد شده در خرید جو در استان اردبیل را نیز یادآور شد و گفت : تعلل در خرید این محصول ، نابودی ثروت کشور و نیز بی انصافی نسبت به زحمات کشاورزان این استان است.
وی با اشاره به اینکه این شرایط و باز نبودن مراکز خرید در این نقاط فرصت خوبی را برای سودجویی دلالان فراهم کرده است خواستار رسیدگی سریع به رفع این مشکل توسط ارگانهای ذیربط استان اردبیل شد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
با سلام و احترام تاکید امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه وادارم کرد ضمن تشکر سطوری کوتاه در خصوص اهمیت ان بنگارم.
در خصوص تصویب منطقه ازاد اردبیل در مجلس شورای اسلامی و لزوم تلاش نمایندگان محترم استان و مسولین اجرایی و احاد مردم اصلی است که نباید فراموش کرد مناطق ازاد در دنیا برای توسعه اقتصادی از دیر باز مورد توجه قرار گرفته و کشورهای متعددی با ایجاد مناطق ازاد به توسعه خوب اقتصادی نایل گردیده اند ولی متاسفانه در ایران اسلامی به جهت مشکلات ساختاری و بعضی محدودیتها و شاید انتخاب نابجای مناطق فوق اهداف اقتصادی مورد نظر محقق نگردیده است.
البته هفت منطقه اقتصادی مصوب موجود مشمل بر کیش قشم چاه بهار اروند انزلی ارس و ماکو میباشد که اکثرا ارتباطات انها دریایی بوده و مناطقی که ارتباط دریایی نبوده فاقد زیر ساختهای لازم میباشد و ارتباطات کشوری خارجی انها محدود بوده و از طرفی وجود محدودیتهای اقتصادی بین المللی از قبیل تحریمهای ظالمانه مانع از رشد متوازن مناطق ازاد تجاری و صنعتی گردیده است.
با یک نگاه منطقی و علمی به مناطق ازاد میتوان این انتظار بحق را داشت که مناطق ازاد باید محل سرمایه گذاریهای داخلی خصوصا خارجی گردد تا بتواند به توسعه اقتصادی کشور موثر واقع شود در خصوص منطقه ازاد اردبیل که در شمال استان باید جانمایی گردد با توجه به اینکه جمهوری اذربایجان دروازه ورود به کشورهای اسیای میانی قفقاز و ماورای فققاز و کشورهای c i s ,تا چین میباشد و مردم کشورهای فوق در عطش کالاهای غربی میباشند و بازار بکر سیصد میلیون نفری در انتظار منطقه ازاد اردبیل برای ورود کالای ساخته شده غربی میباشد و باتوجه به عدم انسجام علمی در خصوص بیمه و بانک در کشورهای فوق و عدم اعتماد شرکتهای غربی به کشورها و شرکتهای اسیای میانی میتواند منطقه ازاد اردبیل به دپوی کالاهای غربی جهت صادرات به کشورهای فوق باشد
از طرفی با توجه به ارازان بودن دستمزد کارگری و ارزان بودن قیمت انرژی (اب /برق /گاز /نفت ....) و حذف ترانسپورت حمل کالا شرکتهای غربی جهت رقابت و کم کردن هزینه ها مشتاق سرمایه گذاری در منطقه ازاد اردبیل خواهند بود با توجه به معافیت مالیاتی فانونی مناطق ازاد و خصوصا با توجه به زیر ساختهای ارزشمند موجود در منطقه علی الخصوص وجود فرودگاه پارساباد میتواند زمینه مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور و منطقه باشد و سرمایه گذاران میتواند براحتی و بدون اخذ ویزا در منطقه رفت امد کنند .....
البته مزیتهای زیادی نیز وجود دارد که میتوان به انها اشاره کرد . فعلا چگونگی تصویب لایحه تقدیمی دولت به مجلس است که یک فوریت ان تصویب شده و همه انتظار دارند که سریعا با هماهنگی کامل برای اخذ نظر مجلسیان اقدام کرد.
نمایندگان هر منطقه به جهت انتظاراتی که از انها در مناطق انتخاب شده اشان وجود دارند تا زمانی که به اقناع منطقی نرسند براحتی رای مثبت نخواهند که لازم است نسبت به دعوت نمایندگان در قالب کمسیونهای تخصصی مجلس و ارایه مزیتها و پتانسیلها ی منطقه در غالب سی دی کاتالوگ بروشور و دفترچه و بازدید میدانی اقدام شود تا زمینه لازم برای تصویب این امر حیاتی در مجلس فراهم گردد.
میانگین سرانه مردم اردبیل از نصف میانگین در امد سرانه کشوری هم پایین تر است و این یعنی فقر و بدبختی و مهاجرت و با توجه به وضیعت کنونی دولتن و ممنوعیت سرمایه گذاری دولت امکانی برای توسعه و تولید ثروت و افزایش در امد مردم وجود ندارد مگر با تصویب منطقه ازاد و هجوم بخش خصوصی اعم غاز خارجی و داخلی که بدون هزینه دولت توسعه منطقه ای محروم محقق میگردد به امید ان روز............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
تبلیغات اخیر در تلویزیون ملی در خصوص مضرات مناطق آزاد ضربه بزرگی به تصویب منطقه ازاد اردبیل خواهد زد. تعجب برانگیز این بود که کلا اصل منطقه آزاد را قبول نداشتند و مضر و شوم و باعث تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها ی مناطق آزاد می دانستند و ذره ای به سو مدیریت و ضعف قوانین موجود اشاره ای نکردند. کسی نبود بگه تشریف بیارید مغان و پارس آباد و اگر کارگاه و کارخانه ای فعال پیدا کردید به ما هم خبر بدید که جلوی تصویب منطقه آزاد را بگیریم که باعث تعطیلی آن نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
تو اول بگو با کیان دوستی
من آنگه بگویم که تو کیستی
بحث واقعی و اصلی سرمایه و خود سرمایه گذار است اینکه سرمایه گذار چه هدف واقعی را از سرمایه گذاری دنبال می کند مسلما اگر هدف سود در قبال تولید باشد می توان به موفقیت امیدوار بود اگر هدف سود باد آورده و ....باشد تکلیف مشخص است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار