فراخوان دعوت از متقاضیان اردبیلی؛
متقاضیان و علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره تلفن 1-35578250- 35578270 -041 و فکس 35578271- 041 تماس گرفته و یا به وب سایت Web:imanaghshineh.net، info@imanaghshineh.netمراجعه کنند.
کد خبر: ۲۶۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 17 July 2016
از تمامی مراکز عرضه غذا و آشپزهای استان اردبیل دعوت به عمل می آید تا در نخستین جشنواره منطقه دو " سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" شرکت کنند.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، معاون گردشگری استان با بیان این مطلب گفت: نخستین جشنواره منطقه دو شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در دو بخش عمومی و مسابقه از روز چهارشنبه 13مردادماه تا جمعه 15مرداد ماه سال جاری در فضایی بالغ بر پنج هزار متر مربع در محل پارک ائل گلی شهرستان تبریز برگزار می شود.

قادر تقی زاده اضافه کرد: از تمامی مراکز عرضه غذا و آشپزهای استان اردبیل دعوت به عمل می آید تا تقاضا های خود را برای شرکت در نخستین جشنواره منطقه ای "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" حداکثر تا تاریخ پنجم مرداد ماه سال جاری به دبیر خانه این جشنواره به آدرس تبریز، ارک جدید، ساختمان مهر، طبقه 7 ارسال کنند.

به گفته این مقام مسئول؛ در حاشیه جشنواره ضمن برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی به منظور ایجاد استانداردهای مورد نیاز در زمینه غذا و ارتقای فعالیت های تفریحی و گردشگری مرتبط با غذا، نمایشگاه صنایع دستی مورد استفاده در تهیه و عرضه غذا و نمایش های سنتی آئینی مرتبط با غذا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور از دو بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی و بخش مسابقه غذاهای سنتی وبومی تشکیل شده است، افزود: در بخش نخست، مراکز عرضه غذا با عرضه غذاهای سنتی و بومی به معرفی غذاها به بازدید کنندگان خواهند پرداخت و در بخش دوم نیز هر استان 3 غذا، 3 پیش غذا، 3 دسر و 3 دم نوش را برای بخش مسابقه معرفی خواهند کرد و آشپزها و مراکز تهیه غذا، غذاهای خود را جهت شرکت در مسابقه در معرض داوری از نگاه مردم و کمیته داوران قرار خواهند داد.

تقی زاده با اشاره به معرفی بهترین آشپز و رستوران در هریک از استان های شرکت کننده در جشنواره اظهار داشت: برای انتخاب بهترین مرکز عرضه غذاهای استان در کنار کیفیت غذای ارائه شده، محیط و کیفیت فیزیکی مکان و شیوه سرویس دهی و میزبانی مرکز عرضه غذای مزبور نیز مدنظر قرار خواهد گرفت و در پایان جشنواره با رای گیری از مردم و نظر داوران در هر استان یک غذا، یک پیش غذا، یک دسر و یک دم نوش به عنوان شاخص ترین انتخاب و اعلام می شود.

وی مراکز عرضه غذایی که امکان شرکت در این جشنواره را دارند را شامل رستوران ها، سفره خانه های سنتی، رستوران های مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانپذیر، اقامتگاه های بوم گردی و اقامتگاه های سنتی، رستوران های موجود در مراکز تفریحی و گردشگری، واحد های پذیرایی بین راهی برشمرد و گفت: حداقل متراژ اجاره بهاء غرفه به ازاء هر20 متر مربع گرید یک مبلغ 30 میلیون ریال، گرید دو مبلغ 20 میلیون ریال و هزینه اسپانسری جشنواره مبلغ 50 میلیون ریال خواهد بود.

برای شرکت در جشنواره

معاون گردشگری استان یادآور شد: مراکز و واحدهای متقاضی شرکت در جشنواره لازم است مجوز فعالیت را از نهادهای ذیربط شامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داشته باشند.

وی با تأکید بر استفاده از پوشش و لباس محلی و بومی منطقه توسط شرکت کنندگان در جشنواره، خاطر نشان کرد: تجهیزات و تأمین مواد اولیه مورد نیاز جهت طبخ غذا در جشنواره بر عهده شرکت کنندگان درجشنواره است.

تقی زاده از جمله امتیازهای ارائه شده به شرکت کنندگان در این جشنواره را شامل ارائه گواهی حضور در نخستین جشنواره " سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری"، درج مشخصات شرکت کنندگان در کاتالوگ جشنواره، امکان حضور در کارگاه های تخصصی جنب نمایشگاه، امکان حضور برگزیدگان جشنواره منطقه ای در جشنواره ملی، ارائه تندیس به شرکت کنندگان برگزیده در حوزه های مختلف، اخذ نشان گردشگری غذا پس از برگزاری جشنواره ملی در سال 1396 عنوان کرد و گفت: در این جشنواره تمامی استانداردهای لازم برای یک جشنواره ملی از جمله اقدامات پیش و حین از برگزاری، اقدامات و ارزیابی های پس از برگزاری به طور دقیق رعایت می شود.

متقاضیان و علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره تلفن 1-35578250- 35578270 -041 و فکس 35578271- 041 تماس گرفته و یا به وب سایت Web:imanaghshineh.net، info@imanaghshineh.netمراجعه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار