شهردار اردبیل گفت: تذکر، سئوال و استیضاح حق قانونی شورای شهر است و هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۲۶۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 18 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما کار قانونی‌مان را انجام می‌دهیم و اگر اعضای شورای شهر سوال و یا تذکری را داشته باشند ما به آنها پاسخ می‌دهیم و قرار نیست همه اعضای شورای شهر از پاسخ‌های ما قانع شوند بلکه حق طبیعی آنها است که حق موضوع استیضاح را مطرح کنند و این مسئله فصل کاری و یا غیرفصل کاری نیز نمی‌شناسد.

وی در مورد شایعه ریزش پل داروپخش اردبیل بیان کرد: اصلا پلی وجود ندارد که بخواهد ریزشی داشته باشد بلکه موضوع مربوط به حمل یکی از تیرها با جرثقیل بوده که پیمانکار باید خود در داخل کارگاه عمرانی به آن رسیدگی کند و ربطی به شهرداری ندارد که بروز چنین اتفاقاتی نیز در کارگاه‌های عمرانی طبیعی است.

شهردار اردبیل گفت: تذکر، سئوال و استیضاح حق قانونی شورای شهر است و هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد.

لطف‌اللهیان در مورد تخریب کتابخانه مرکزی اردبیل نیز گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و در دستور کار شهرداری نیست.

برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در اردبیل

شهردار اردبیل در مورد ساخت تندیس و سردیس مفاخر اردبیل اظهار کرد: ما در یک اقدام مناسب بعد از تهران و تبریز اقدام به برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی کردیم که مقدمات آن فراهم شده و در آینده نزدیک این سمپوزیوم برگزار خواهد شد.

لطف‌اللهیان افزود: هدف ما این است که در این سمپوزیوم که با حضور مجسمه‌سازان داخلی و حتی خارجی برگزار می‌شود به شکل بین‌المللی بتوانیم دراین سمپوزیوم تندیس و یا سردیس بیش از ده‌ها چهره غرورآفرین و تحول‌ساز اردبیل را درست کرده و در میادین مختلف شهر نصب کنیم.

وی تصریح کرد: در این سمپوزیوم 10 مجسمه‌ساز حاضر می‌شوند و قرار شده تندیس یا سردیس چهره‌های ماندگار و مفاخر اردبیل همچون آیت‌الله مروج، مقدس اردبیلی، سرداران شهیدی همچون یسری، برزگر و بزرگان شهر همچون معماری و مرحوم تدین ساخته شده و در میادین مختلف نصب شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: در قالب این سمپوزیوم تلاش می‌کنیم تا مجسمه‌سازان کشوری و خارجی را مکلف کنیم تا چهار نفر از مجسمه‌سازان بومی را در قالب کارگاه ورک‌شاب آموزش دهند تا در مجموع بیش از 40 تندیس و سردیس به شکل حرفه‌ای ساخته شده و در اختیار شهرداری باشد تا هم بتوانیم این تندیس‌ها را در نقاط مختلف شهر نصب کنیم و هم چنین چهره‌ها و مفاخری را به صورت داخلی و خارجی معرفی کنیم.

لطف‌اللهیان در مورد پل قدس و زمان اجرایی آن یادآور شد: پل قدس در دو فاز طی امسال و سال آینده اجرا می‌شود که امیدواریم امسال فاز همسطح آن تکمیل شود در حالی که قسمت غیرهمسطح پروژه نیز به سرعت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پل قدس به رغم کمبود منابع اعتباری با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است، افزود: در چهار جبهه کاری احداث پل قدس در حال انجام است.

شهردار اردبیل از فراهم شدن مقدمات برای احداث مجموعه حیات وحش در اردبیل خبر داد و گفت: در این زمینه امیدواریم با فراهم شدن بستر سرمایه‌گذاری در شورابیل اقدامات راه‌اندازی مجموعه حیات‌وحش فراهم آید.

لطف‌اللهیان با قدردانی از بزرگان شهر اردبیل به ویژه آیت‌الله عاملی و استاندار اردبیل در حمایت از شهرداری برای انجام پروژه‌های مختلف گفت: هر چند مردم برخی از سختی‌ها و دشواری‌ها را در اجرای این پروژه تحمل می‌کنند اما قطعا شیرینی افتتاح پروژه‌ها می‌تواند جویای همه مسائل باشد.

وی انتخاب پروژه‌های توسعه‌محور را هدف اصلی شهرداری اردبیل اعلام کرد و گفت: ما تمامی پروژه‌ها را به دقت رصد می‌کنیم و آمارهایی را که ارائه می‌شود در خصوص پروژه‌های صحیح و در حال اجرا است.

شهردار اردبیل اظهار امیدواری کرد با انجام این پروژه‌ها شهر اردبیل در مسیر توسعه قرار گرفته است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه برخی پروژه‌ها مطالبات و انتظارات بجای مردم است که از گذشته وجود داشته و انتظار مردم اجرای آنها همگام با تحول در سایر استان‌ها است، تصریح کرد: ما در این زمینه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان را به شکل صحیح و درست انجام می‌دهیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اما نکته قابل توجه در سئوالات خبرنگاران قدردانی اصحاب رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی از شهرداری اردبیل به خاطر اجرای پروژه‌های مختلف بوده که اغلب خبرنگاران به فعالیت‌های شهرداری اردبیل نمره 20 دادند و اکثر خبرنگاران در سئوالات خود در کنار شنیدن گزارش کامل شهردار از عملکرد شهرداری در اجرای پروژه‌های زیربنایی قدردانی کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
من متاسفم ازشوراکه چنین نیروی فعالی رو آنهم درفصل کاری استیضاح میکند .آقای دکترا گه باج داده بودی الان راحت در صندلیت میخوابیدی .شورای باصطلاح شهرلطفا منافع شخصی رو فدای مصالح شهرمان نکنین .باندازه کافی شهرمان عقب افتاده /ازمقام معنوی شهرمان آیت اله عاملی میخواهیم دراین مساله ورودکنن. واله حیفه.ضمنا من نه پیمانکارم نه کارمندشهرداری. من شهرونداردبیلی ام که شاهدتغییرچهره شهرم بودم .خداقوت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار