شورابیل در آستانه تحول تاریخی؛
مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل ابراز کرد: سعی داریم باقی طرح های در دست اجرا در مجموعه شورابیل را نیز بنا به خواسته شهردار اردبیل در مناسبت هایی همچون هفته دفاع مقدس، هفته دولت و دهه فجر به بهر برداری برسانیم تا مورد استفاده شهروندان عزیز و گردشگران قرار گیرد.
کد خبر: ۲۶۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 20 July 2016

این روزها و به دنبال گسترش ابعاد فعالیت های عمرانی و سرمایه گذاری در مجموعه گردشگری شورابیل، از همان لحظه ورود به این مجموعه، می توان تغییرات و تحولات حاصل از این فعالیت ها را به خوبی در سرتاسر مجموعه مشاهده کرد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته در این مجموعه، سرعت بالای تحولات شورابیل در چند ماه اخیر را یادآور شده، افزود: از بدو حضور دکتر حمید لطف اللهیان در مسوولیت شهرداری اردبیل و با توجه به تأکیدات و حساسیت ویژه ای که نسبت به وضعیت شورابیل داشتند، گام های جدی در مجموعه شهرداری و مدیریت منطقه گردشگری شورابیل در جهت برنامه ریزی برای ایجاد تحولات اساسی و تاریخی در این مجموعه برداشته شد.

یك شهر پروژه، پیرامون یك دریاچه

فضیلت ابراهیمی روند تحولات شورابیل را طبق برنامه زمان بندی و در برخی موارد جلوتر از پیش بینی ها عنوان کرد و گفت: روند و سرعت تغییرات به گونه ای است که اغلب شهروندان و گردشگران در هر بار مراجعه به مجموعه شورابیل شاهد آن بوده و بسیاری از هموطنان نیز در گفت و گو با ما ابراز کرده اند که با توجه به حجم گسترده اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا، احساس می کنند یک شهر پروژه پیرامون یک دریاچه در حال اجراست.

وی با اذعان به اینکه برنامه تحولات گسترده در شورابیل را زمانی آغاز کردیم که تا آن زمان کمتر از 10 درصد از ظرفیت کل مجموعه استفاده شده بود و این میزان هم با فرسودگی مواجه بود، تصریح کرد: زیرساخت های مجموعه از جمله مسیر و آسفالت رینگ دور دریاچه با آسیب هایی مواجه بود که از ابتدای کار نسبت به برداشت، زیرسازی، کمپکت، بئیس، ساب بئیس و آسفالت رینگ 7 کیلومتری دور دریاچه اقدام کردیم.

یك شهر پروژه، پیرامون یك دریاچه

مسیر سلامت شورابیل، مسیری برای تضمین سلامت شهروندان اردبیلی

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل خاطرنشان کرد: اجرای رینگ پیاده روی مجموعه شورابیل در قالب طرح"مسیر سلامت"که مسیری برای تضمین سلامت شهروندان اردبیلی خواهد بود، از جمله مهم ترین طرح های مربوط به تحولات این مجموعه است که با توجه به نیاز جدی شهر و شهروندان به ایجاد چنین مسیری، و با تأکیدات شهردار اردبیل کار اجرایی آن با جدیت آغاز شد.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر و با تلاش شبانه روزی کلیه کارکنان و اعضای مجموعه گردشگری شورابیل و در راس آن شهردار محترم اردبیل، مسیر سلامت در مدت زمان مناسبی آماده شده و هم اکنون در مرحله نصب چمن مصنوعی رینگ پیاده روی قرار دارد که تا به امروز نزدیک به 2 کیلومتر از کل طول 7 کیلومتری این مسیر آماده شده و مابقی نیز تا چند روز آینده تکمیل می شود .

وی با قدردانی از هماهنگی و تعامل نزدیک بخش هایی نظیر معاونت فنی و عمرانی شهرداری، مدیریت سازمان عمران شهرداری، مدیریت منطقه دو شهرداری، معاونت امور مالی و اداری شهرداری، سازمان پارک ها و فضای سبز و... با مدیریت منطقه نمونه گردشگری شورابیل، اظهار کرد: در سایه این همکاری ها توانستیم طرح تحول شورابیل را اجرایی کنیم.

یك شهر پروژه، پیرامون یك دریاچه

گام به گام به سوی تحولات شورابیل با اجرای 39 پروژه

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل از در حال اجرا بودن 39 پروژه خرد و کلان در این مجموعه خبر داد و گفت: طرح هایی نظیر رینگ پیاده روی، رینگ سواره رو، رینگ دوم دور دریاچه، رینگ قطار لاستیکی، تفریحات آبی نظیر جت اسکی و بنانا، مسیر دوچرخه سواری با ایستگاه های آن، دو ورودی جدید برای مجموعه، رنگ آمیزی دیواره ها و پله ها، تعویض و بهینه سازی سیستم روشنایی دور دریاچه با چراغ هایLEDو اجرای چندین طرح با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در کوتاه ترین زمان ممکن از جمله این طرح ها بوده که بخش قابل توجهی از این طرح ها تا روز 4 مرداد ماه مصادف با روز استان اردبیل، آماده بهره برداری می شود.

ابراهیمی با اشاره به در حال اجرا بودن ورودی های جدید شورابیل، بیان کرد: ورودی از سمت ضلع جنوبی و جنب نمایشگاه بین المللی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و ورودی از سمت ضلع شمال غربی دریاچه و از جنب موزه دفاع مقدس با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است.

وی خاطرنشان کرد: پارک بهشت گمشده، پارک صخره ای و مجموعه آمفی تئاتر روباز واقع در پارک صخره ای هم از دیگر پروژه های مهم در حال اجرا در مجموعه گردشگری شورابیل است که تلاش داریم این طرح ها نیز حداقل تا 15 مرداد ماه آماده بهره برداری شود.

این مسوول اجرای پارکینگ برای خودروها در هر یک از ورودی های جدید مجموعه شورابیل را یادآور شده، افزود: با اجرایی شدن طرح ممنوعیت ورود خودروها به رینگ موجود دور دریاچه در آینده ای نزدیک، شهروندان و گردشگران می توانند از پارکینگ های آماده شده در ابتدای ورودی ها جهت توقف خودروهای شخصی خود استفاده کنند و با استفاده از امکانات جدید تعبیه شده در مجموعه نظیر دوچرخه، قطار، خودروهای پدالی و همچنین به صورت پیاده از مسیر سلامت بهره مند شوند.

یك شهر پروژه، پیرامون یك دریاچه

مسوولیت نگهداری از اموال شهروندان را به خود شهروندان می سپاریم

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه هرآنچه از تاسیسات و امکانات رفاهی و تفریحی در مجموعه شورابیل مستقر کرده ایم یا در حال تجهیز هستیم؛ همه متعلق به شهروندان بوده و در واقع اموال خود مردم محسوب می شود، اظهار کرد: ایجاد این امکانات یک کار و نگهداری خوب از آن کاری مهمتر است که بیشترین مسوولیت نگهداری و حفاظت از این امکانات نیز بعهده شهروندان عزیز بوده و به عبارتی بهتر، مسوولیت نگهداری از اموال شهروندان در مجموعه شورابیل را به خود شهروندان می سپاریم.

ابراهیمی با اذعان به اینکه شأن مردم قدرشناس اردبیل بسیار بالاتر از اقدامات انجام گرفته در مجموعه شورابیل است، اضافه کرد: تلاش ما در مدیریت منطقه نمونه شورابیل با در نظر داشتن تأکیدات شهردار محترم اردبیل بر این اساس است که بتوانیم با هرآنچه در توان داریم تا مجموعه شورابیل را به یک تفرجگاه سالم، ایده آل و مجهز تبدیل کنیم.

وی در پایان سخنان خود ابراز کرد: سعی داریم باقی طرح های در دست اجرا در مجموعه شورابیل را نیز بنا به خواسته شهردار اردبیل در مناسبت هایی همچون هفته دفاع مقدس، هفته دولت و دهه فجر به بهر برداری برسانیم تا مورد استفاده شهروندان عزیز و گردشگران قرار گیرد.

یك شهر پروژه، پیرامون یك دریاچهیك شهر پروژه، پیرامون یك دریاچهیك شهر پروژه، پیرامون یك دریاچهیك شهر پروژه، پیرامون یك دریاچه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
پروژه ها مردند خدا رحمتشان کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار