در دیدار معاون توسعه و مدیریت سازمان مرکزی با معاونان و مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل مطرح شد؛
حسینی مکارم با اشاره به تصویب ایجاد ردیف بودجه ای برای تأمین زیرساخت های گردشگری در سال 93 و تزریق 40 میلیارد تومان در همان سال اول، خاطر نشان کرد: این بودجه از ۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته به ۳۲ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۲۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 21 July 2016
معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان مرکزی به منظور بررسی وضعیت بودجه و نیروی انسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با مدیرکل و معاونان این اداره کل دیدار کرد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، سمیع‌الله حسینی مکارم معاون توسعه، مدیریت سازمان میراث فرهنگی به همراه مسعود نوری مدیرکل بودجه و تشکیلات، علی کریمی مدیرکل امور مالی و ذی حساب و بهروز ندایی مشاور اجرایی معاونت توسعه سازمان در سفر خود به استان اردبیل به منظور بررسی وضعیت بودجه، نیروی انسانی، قابلیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کریم حاجی زاده مدیرکل، معاونان و جمعی از کارکنان این اداره کل دیدار کرد.

معاون توسعه، مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دیدار پس از استماع گزارش کوتاهی از مشکلات پیش روی هر یک از معاونت های این اداره کل مبنی بر کمبود نیروی انسانی و اعتبارات گفت: سازمان میراث فرهنگی برخلاف دیگر دستگاه های اجرایی سازمان نوپایی است و در زمانی که باید ازسوی دولت تقویت و حمایت شود به شرایط سیاست مالی انقباضی دولت برخورده است.

سمیع‌الله حسینی مکارم با اشاره به افزایش مطالبات مردمی، مسئولان و رسانه ها از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به سال های گذشته، افزود: امروزه مردم مطالبات اقتصادی، اشتغالزایی و حفاظت از آثار تاریخی را از این سازمان دارند و معتقدند که گردشگری باید محور توسعه کشور باشد.

وی با بیان اینکه 75 درصد نیروهای انسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیروهای قراردادی هستند، اظهار داشت: اعتقاد ما در سیاست مالی انقباضی دولت که اعتقادی به افزایش نیروی انسانی ندارد، بر این است که به دلیل نوپابودن سازمان میراث فرهنگی و یدک کشیدن دو بخش ضعیف دیگری چون صنایع دستی و گردشگری باید مستثنی از این مسئله باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با وجود وضعیت انقباضی دولت تلاش کردیم که تعداد نمایندگی های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از 40 به 190 اداره در سطح استان برسانیم و 400 نفر از نیروهای قراردادی سازمان را در سال گذشته به وضعیت پیمانی تبدیل کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه امروز بودجه جاری سازمان به 220 میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش داشته و بودجه عمرانی نیز 45 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تصویب ایجاد ردیف بودجه ای برای تأمین زیرساخت های گردشگری در سال 93 و تزریق 40 میلیارد تومان در همان سال اول، خاطر نشان کرد: این بودجه از ۳۶ میلیارد تومان در سال گذشته به ۳۲ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

کاهش 10درصدی بودجه زیرساخت های گردشگری در سال جاری

به گفته این مقام مسئول؛ پنج پروژه جدید در حوزه صنایع دستی برای نخستین بار در ذیل طرح کمک های فنی و اعتباری به بخش غیر دولتی در قانون بودجه سال جاری کل کشور مصوب شده که عبارتند از ایجاد مراکز طراحی و خانه‌های ترویجی صنایع دستی، مطالعه و تامین زیرساخت پایانه ‌های صادرات صنایع دستی، تامین و توسعه زیرساخت دهکده ها و مجتمع های کارگاهی و روستاهای هدف صنایع دستی، تامین، آماده سازی و تجهیز ابنیه تاریخی و اماکن برای تبدیل به بازارچه های صنایع دستی و خرید آثار ارزشمند صنایع دستی است که نشان بین‌المللی و مرغوبیت دارند.

وی از ایجاد یک ردیف بودجه جدید با عنوان "اشتغال و ترویج صنایع دستی" معادل ۲۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه صنایع دستی سه برنامه عمده شامل برنامه "ترویج صنایع دستی"، "احیا و رشد تولیدات صنایع دستی" و"حمایت از ارتقا صادرات صنایع دستی" در نظر گرفته شده است.

حسینی مکارم خاطر نشان کرد: در بخش گردشگری نیز دو برنامه راهبردی "گردشگری برای داخلی" و برنامه جذب گردشگر ورودی به کشور" در نظر گرفته شده که عمده فعالیت ها در برنامه اول کمک به تشکل‌ها، انجمن‌ها، دفاتر، هتل‌ها و حمایت از فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر و حمایت از برگزاری تورها، تهیه اقلام تبلیغاتی، حمایت از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و در برنامه دوم نیز برخی فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی با کاربرد در رسانه‌ها و کمک به فعالان غیردولتی در جذب گردشگر خارجی پیش‌بینی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
با سلام . گویا مخالفت تعدای از مغازه داران مانع اجرای کمربندی نیر گردیده است .نه راضی هستند که عقب نشینی کنند و نه می گذارند که کمربندی احداث شود . و در انجا نمود کامل این جمله که در استان اردبیل منافع فردی بر منافع عمومی ارجعیت دارد اشکار می شود . جلب توجه این است که معتمدین و مدیران و نمایندگان نیز بی اعتنا هستند . و ای جمله رایج و تمسخر امیز در میان گردشگرانی که به اردبیل وارد می شوند شندیده می شود که هنوز مدیران اردبیل که ادعایی مدیریت جهانی را دارند یاد نگرفته اند که برای این حجم ترافیک جاده کمربندی بزند .و یا خیابان را عریض کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار