معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون ۸۶ درصد کودکان بیمار سرطانی با استفاده از تجهیزات و امکانات نوین پزشکی درمان شده‌اند.
کد خبر: ۲۶۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 21 July 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، افشین فتحی پیش از ظهر امروز در سمینار چالش‌های تشخیص و درمان تومورهای مغزی در کودکان و نوجوانان در سرعین اظهار داشت: در حوزه درمان بیماران و کودکان سرطانی در اردبیل اقدامات قابل‌توجهی انجام‌شده به‌طوری که تاکنون 86 درصد کودکان سرطانی و تومور مغزی در اردبیل درمان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درمان کودکان سرطانی و تومورهای مغزی با استفاده از شیوه‌های نوین و استانداردهای پزشکی در اردبیل انجام می‌شود، افزود: در حوزه درمان تومورهای مغزی پزشکان متخصصی در استان اردبیل مشغول خدمات‌رسانی هستند که این امر میزان بهبود بیماران سرطانی را در اردبیل بالابرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: سمینار چالش‌های تشخیص و درمان تومورهای مغزی در کودکان، نوجوانان و بالغین برای اولین بار در سطح کشور به میزبانی استان اردبیل در سرعین برگزار می‌شود و این سمینار به‌مدت 2 روز در منطقه ادامه داشته و پزشکان و فوق‌تخصصان در حوزه تومورهای مغزی آخرین اطلاعات و راهکارهای مناسب در حوزه درمان بیماری سرطان و تومورهای مغزی را به معرض نمایش می‌گذارند.

فتحی با اشاره به اینکه استان اردبیل در حوزه درمان بیماری سرطان به‌ویژه در بین کودکان اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: در حال حاضر 6 کودک مبتلابه تومور مغزی توسط پزشکان متخصص درمان شده‌اند و درمان بیماران تومورهای مغزی از اهمیت بسیار بالایی در منطقه برخوردار است.

وی گفت: امکانات درمان تومورهای مغزی در استان اردبیل بسیار خوب است و مهم‌ترین علائم بیماری تومورهای مغزی در بین کودکان سردرد بوده و این سردرد همراه با لکنت زبان، اختلال درحرکت اندام‌ها بوده که نیاز است خانواده‌ها در صورت مشاهده این علائم در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشکان متخصص مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار