معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل رشد تقاضا در داخل و خارج از استان را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ طی روزهای گذشته در این استان دانست.
کد خبر: ۲۶۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 23 July 2016

اصغر پرتوی در گفتگو باخبرنگار مهراضافه کرد: افزایش تقاضا در دو بخش بوده است، یکی در داخل استان که با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و ورود گردشگران اتفاق می افتد و دیگری رشد تقاضا در استان های همجوار بوده که منجر به خروج گوشت مرغ تولیدی استان شد که در حال کنترل است.

وی در تشریح دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار تصریح کرد: استان اردبیل همواره در طول تابستان به دلیل سفرهای گردشگران و میهمانان بسیار با افزایش تقاضا برای تهیه مواد پروتئینی به خصوص گوشت سفید مواجه می شود که این تقاضا روی قیمت گوشت مرغ تاثیر دارد.

معاون جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه همه ساله در این راستا برنامه ریزی و تدارکات گسترده ای با هدف تامین مواد پروتئینی گردشگران و مسافران انجام می شود، ادامه داد: امسال این این تدابیر بکار گرفته شده است.

وی در عین حال به اتفاق دیگری در افزایش قیمت مرغ در این استان اشاره کرد و بیان داشت: کاهش جوجه ریزی و بالطبع کاهش تولید مرغ در استان های همجوار و روی آوردن به بازار اردبیل و خروج مرغ تولیدی این استان به سایر استان ها یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت مرغ بوده است.

پرتوی با تاکید بر اینکه تلاش شده در این خصوص ساماندهی مطلوبی را به مرحله اجرا بگذاریم، متذکر شد: علاوه بر این با راه اندازی اکیپ های توزیع، در حال حاضر گوشت مرغ منجمد با نرخ دولتی ۵۱ هزار ریال در مرکز استان و ۵۲ هزار ریال در سایر شهرستان ها به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه این استان به هیچ عنوان محدودیتی در توزیع گوشت سفید ندارد، از راه اندازی اکیپ های سیار فروش گوشت مرغ در سرعین خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان با اشاره به حضور گسترده مسافران و گردشگران در سرعین عنوان کرد: تامین اقلام مورد نیاز مسافران ورودی از جمله گوشت سفیر با قیمت مناسب ضروری بوده و ایجاد اکیپ های سیار در این راستا است.

وی تولید گوشت سفیر استان را قابل قبول و مطلوب برشمرد و از تامین گوشت مرغ تمام شهرستان های استان حتی فرتر از تقاضای بازار خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار