کد خبر: ۲۶۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 23 July 2016
مینا خردمند
یک سال بود، ... نام آشنا اما قدیمی ... تازه داشتیم انس می گرفتیم با خوبی هایش...

قدم می زدیم بر روی افکاری که سنگ فرش خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهرمان شده بود.
بنرهایی که حرفهای تازه برای گفتن داشتند، نشان از زیربنای توسعه پایداری بود که با آمدنش برای انسجام شهری زیبا نوید داده بود.

اولویتش خواسته مردمان شهرش بود و دغدغه اش رتق و فتق مشکلات شهری که با شهرهای هم ترازش در ابعاد مختلف توسعه ای فاصله فاحشی دارد.

بنابراین رویکردش را بر محور انسانیت قرار داد و برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر اردبیل، «به شهر به چشم یک شهر کالبدی نگاه نکرد» چراکه افق نگرشش به تبعیت از شاخص های یک شهر انسان محور بود. محوریتی که همه ابعاد توسعه خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، و انسانی را در برنامه های خود لحاظ و اعمال کرده بود.

در توصیف و شناختش همین بس که سلامت شهر را در سلامتی شهروندانش می دید و طرح های توسعه اجتماعی و فرهنگی را از آن جهت که نسبت به ارتقای سلامت عمومی شهروندان حساس بود در برنامه هایش گنجانده بود.

شهرداری که به یقین روح را در کالبد شهری مرده چون اردبیل دمیده بود در راستای شهروند سالم هدف گذاری کرده بود و می گفت : اگر شهر از افزایش سرمایه انسانی برخوردار نباشد قطعا هرگونه خدمات عمرانی و شهری نیز منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد.
راستی، شهروندان عزیز سرمایه های انسانی شهرمان کدام ها هستند؟!

همانهایی که تا دیروز از بین آن همه داوطلب، بر اشرافیت شهردار منتخبشان به نیازهای میدانی شهر، باتوجه به سابقه وی در مجموعه شهرداری یقین داشتند و رتبه علمی ایشان را مناسب این منصب قلمداد می کردند، امروز با بهانه و دستاویز قرار دادن «صدور احکام خارج از چارت شهرداری» وی را استیضاح و عزل کردند.

حال آنکه این عزیزان سرمایه در خارج از مسئولیت مدنی و قانونی شان خود مسبب ایجاد چارت غیرقانونی" رابط شهرداری و شورا" می شوند، و معترضین را به هوچیگری متهم می کنند.
با این توصیفات سوالات زیادی در اذهان عمومی بوجود می آید:

امام جمعه عزیزمان در کسوت از تلاشهای بی شائبه شهردار در خطیبه هایش قدردانی می کند!
استاندار محترم اردبیل سکوت پیشه کرده است! ...
فرماندار شهرمان تفرقه را مانع توسعه شهری میداند و اظهار نااطلاعی از استیضاح شهرداری میکند! ...
بسیاری از مردم این استیضاح را در فصل کاری نابهنگام توصیف می کنند ...
شهروندان از عزل شهردار مخدومشان ناراضی هستند ...! چراکه دیگر اعضای محترم شورای شهر اردبیل صبرشان لبریز شده بود از جام وجود شهردار لطف اللهیان.
ولی این اعضا بدانند که چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
خانم خردمند خواهشا از طرف خودتون نظر بدین نه اهالی اردبیل شما شاید راضی بودین ول من متنفر بودم از شهرداری مثل ایشان ایشانی که فقط به فکر داخل شهر بود نه حاشیه شهر
خردمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
http://www.mehrnews.com/news/3044706/
http://www.ghatreh.com/news/nn30177981
http://www.khabaronline.ir/detail/508044
با سلام و احترام
جناب آقای افشین اگر یه نگاهی به این لینک های خبری بیندازید باخبر میشوید که برنامه های شهردار معزول در مورد حاشیه شهر چه بوده است ولی افسوس که فرصت اجرای برنامه هاشو از دستش گرفتند و یک نکته اینکه در شهر ما عادت بر پیش داوری و قضاوت زود هنگام و عجول بودن از قدیم الایام در اردبیل مرسوم بوده و هست.
خردمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
درضمن پیشنهاد میکنم نگاهی هم به خبرهای اخیر بیندازید بد نیست اطلاعی هم از طومارهای اعتراض اهل اردبیل داشته باشید که با مدارک و اسناد کافی و وافر در کانالهای خبری اردبیل نیوز و اردبیل آذ و ... موجود می باشد.
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
«به شهر به چشم یک شهر کالبدی نگاه نکرد» . لطفا آگاهانه و از سر صدق قلم فرسایی کنید . اگر وقت کردید سری به درخواست های شهرداری در کمیسیون ماده 5 بزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
شما که آگاه و مطلع هستید چرا دست به قلم نمی شوید تا از سر صدق قلم فرسایی کنید؟! به نظر من که در کمیسیون ماده 5 خارج از چارت قانون عملی صورت نگرفته. اگر خارج از قانون بوده بگویید تا همه مثل شما مطلع و آگاه باشند تا خدایی نکرده ناآگاهانه قلم فرسایی نکنند.
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
احسنت بر شما خانم خردمند که با قلم شیوا حرف دل مردم و انتقاد مردم از اقدام شتابزده شورا را بیان کردید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار