مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از مجهز شدن بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس آباد به دستگاههای پیشرفته رادیولوژی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 23 July 2016

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مهدی نیک سیرت روز شنبه در مراسم بهره برداری از این دستگاهها در بیمارستان سبلان گفت: برای خرید سه دستگاه رادیولوژی دیجیتالی که دو دستگاه آن در بیمارستان سبلان اردبیل و یک دستگاه آن در بیمارستان ارس پارس آباد مورد استفاده قرار می گیرد 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: در این دستگاهها با استفاده از سیستم جدید الکترونیکی و تبدیل دستگاه از آنالوک به دیجیتال حذف فیلم مورد توجه قرار گرفته و به جای عکس و فیلم در قالب تجهیزات رادیولوژی تصاویر در یک شبکه الکترونیکی مناسب در اختیار پزشکان در سراسر کشور قرار می گیرد.
وی تجهیز و نوسازی و به روز کردن تجهیزات پزشکی مراکز درمانی استان را از الویت های مدیریت درمان استان عنوان کرد و ادامه داد: خرید 5 دستگاه آمبولانس با اعتبار 10 میلیارد ریال، دستگاه سی تی اسکن بیمارستان سبلان اردبیل با اعتبار 250 میلیارد ریال و دستگاه رادیولوژی دیجیتالی در همین راستا است.
وی از به بهره برداری رسیدن و ارتقای هتلینگ بیمارستان سبلان اردبیل با هزینه 30 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: کارهای اجرایی ارتقای هتلینگ بیمارستان ارس پارس آباد هم با اعتبار 40 میلیارد ریال امسال شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: افزایش تخت های بیمارستان سبلان اردبیل مورد تصویب قرار گرفته و امسال افزایش خواهد یافت و در حال رایزنی هستیم تا مجوز افزایش تخت های بیمارستان ارس پارس آباد هم گرفته شود.
وی اضافه کرد: با افزایش تخت های این دو بیمارستان در استان ارائه خدمات به مراجعان مطلوبتر و بهتر خواهد شد و تعداد پزشکان متخصص افزایش خواهد یافت.
نیک سیرت با اشاره به این که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با 709 مراکز تشخیص و درمان قرارداد ارائه خدمات به بیمه شدگان دارد، گفت: پرداختی های مدیریت درمان به مراکز طرف قرداد به روز است و ما به تمام تعهدات خودمان عمل می کنیم، اما بدهی برخی از سازمان ها، ادارات و نهادها گاه مانع از آن می شود که ما بتوانیم خدمات کیفی تر و بیشتری را ارائه کنیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان با یادآوری این نکته که این مدیریت به 580 هزار نفر که 46 درصد جمعیت استان را شامل می شود ارائه خدمت می کند، افزود: در بیمارستان سبلان اردبیل روزانه یکهزارو 500 نفر ویزیت سرپایی می شوند.
وی از به بهره برداری رسیدن ساختمان جدید مدیریت درمان استان که بیش از 100 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: درمانگاههای اردبیل، مشگین شهر و خلخال به صورت تخصصی و درمانگاه گرمی به صورت عمومی در خدمت بیمه شدگان است و سعی می کنیم درمانگاه تخصصی میرزا حسینی اردبیل را به پلی کلینیک تخصصی ارتقاء دهیم.
وی با اشاره به رسیدگی به مناطق محروم گفت: در درمانگاه عمومی گرمی که خرداد سال گذشته افتتاح شده است بیش از یک میلیارد و 240 میلیون ریال داروی رایگان به مراجعه کنندگان و بیماران تجویز شده است.
وی بیان کرد: در تلاش برای تملک زمین در شهرستان نمین برای احداث درمانگاه هستیم و احداث درمانگاه عمومی و تخصصی در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل در دستور کار قرار دارد.
نیک سیرت درصد اشتغال تخت های بیمارستانی را در سال 93 ، 77 درصد، و در سال 94 ، 88 درصد اعلام کرد و گفت: در سال 93 تعداد بیماران بستری شده 21 هزارو 100 نفر و در سال 94 این تعداد 21 هزارو 884 نفر بوده و همچنین تعداد مرگ و میر در سال 94 نسب به سال قبل 15 درصد کاهش یافته و ویزیت پزشکان عمومی 16 درصد و ویزیت پزشکان تخصصی 46 درصد و ویزیت دندانپزشکی 45 درصد افزایش نشان می دهد.
مدیر بیمارستان سبلان اردبیل هم در این مراسم گفت: ضریب اشغال تخت های این بیمارستان به 83 درصد افزایش یافته و ما در بیمارستان سبلان به رغم اقدامات عمرانی خوب با برخی مشکلات نظیر کهنگی ساختمان، فرسودگی لوله ها و همچنین بازنشستگی نیروها روبه رو هستیم که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
غلامرضا کریمی شاد افزود: با توجه به سردسیر بودن منطقه و فصل کاری محدود انتظار این است که تخصیص اعتبار برای کارهای عمرانی به موقع و در وقت مناسب صورت گیرد.
وی با اشاره به ضرورت تفکیک مراجعات سرپایی و بستری بیمارستان سبلان اردبیل اظهار کرد: با توجه به این که روزانه یکهزارو 500 نفر به این بیمارستان برای مداوای سرپایی مراجعه می کنند و بیماران بستری با مشکل مواجه می شوند خواستار احداث درمانگاههای عمومی و تخصصی در محوطه بیمارستان شد و آن را در آسایش و آرامش بیماران مهم ارزیابی کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار