مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته استان اردبیل برنامه نمایش‌خانه شاه اسماعیل صفوی فردا در صحن بقعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 24 July 2016

شفیع شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این برنامه در بزرگداشت هفته استان اردبیل و در ادای احترام به شهدای جنگ چالدران در قالب یک طرح هنری ارزشمند و نمایشی برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه قرار است از ساعت 16 عصر امروز در صحن اصلی بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی برگزار شود که هدف اصلی معرفی و بیان تاریخ کهن سرزمین اردبیل و همچنین حاکمان که در این دیار اقدام تاریخی و ماندگار خود را در تثبیت حاکمیت شیعی به خوبی نشان دادند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته استان اردبیل برنامه نمایش‌خانه شاه اسماعیل صفوی فردا در صحن بقعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی اجرا می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته اردبیل از امروز تا پایان هفته برگزار می‌شود، افزود: امروز همزمان با افتتاح نمایشگاه سنگ‌های قیمتی در نگارخانه ختایی اردبیل برنامه‌های بزرگداشت اردبیل آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 131 سنگ قیمتی و نیمه قیمتی که به دست هنرمندان در زیباترین شکل تراش داده شده است به نمایش گذاشته می‌شود تا علاقمندان بتوانند از این آثار ارزشمند استفاده کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل یادآور شد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه قرار است در مدت 10 روز ورک‌شاپ آزاد و رایگان سنگ‌تراشی و کشف سنگ به همت تشکل‌های غیردولتی گوهران آرتاویل برگزار شود.

شفیعی بیان کرد: از ساعت 15 تا 20 شب این نمایشگاه و ورک‌شاپ دایر خواهد بود و علاقمندان به ویژه جوانان راغب به حوزه فعالیت سنگ‌تراشی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، که اردبیل مهد و مرکز فعالیت‌ها در این حوزه است بتوانند در این بخش فعالیت کنند.

وی گفت: قرار بود امروز باغ موزه مفاخر اردبیل نیز راه‌اندازی شود که به خاطر برخی مسائلی که در شهرداری اردبیل طی روزهای اخیر اتفاق افتاده به روزهای بعد موکول شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل عنوان کرد: هدف اصلی ما از تدارک این برنامه‌ها در گرامیداشت هفته اردبیل نشان دادن ابعاد هویتی و تاریخی اردبیل است که در این ارتباط با تدارک بیش از صدها برنامه سعی می‌کنیم تا این هویت تاریخی را نشان داده و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار