فرماندار نیر گفت: توسعه و رونق بخش گردشگری اولویت اصلی در این شهرستان است.
کد خبر: ۲۶۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 24 July 2016

به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی نیر افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری با توجه به پتانسیل های منطقه ضرورت دارد و مسوولان دستگاههای اجرایی باید برای اجرای پروژه های خود اولویت سنجی کرده و پروژه های مهم و زیرساختی را اجرا کنند.
او اظهار کرد: شهرستان نیر ظرفیت های زیادی برای رونق و توسعه گردشگری و صنایع دستی منحصر بفرد در استان اردبیل دارد و اکوتوریسم ، توریست خارجی و ژئوتوریسم از پتانسیل های کم نظیر این شهرستان در بحث گردشگری است.
او همچنین وجود آبگرم های معدنی را مورد توجه گردشگران و مسافران دانست و اظهار کرد: سند گردشگری این شهرستان با محوریت این آبگرم ها و مناطق بکر و آثار تاریخی تدوین شده است.
فرماندار نیر به اختصاص 82 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های نیمه تمام و پروژه های اقتصاد مقاومتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در بین جوانان جویای کار و افزایش مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح ها تلاش می شود.
وی با اشاره به روند رو به رشد مهاجرت در روستاهای نیر افزود: برای اینکه بتوانیم این مهاجرت ها کاهش داده و حتی زمینه مهاجرت معکوس را در روستاها فراهم کنیم باید برای بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی ساکنان روستاها چاره اندیشی لازم را داشته باشیم و توسعه صنعت گردشگری در این روستاها گامی مهم در این زمینه است.
نیر با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل با آثار فراوان باستانی ، تاریخی ، آب های گرم و سرد و مناظر و چشم انداز های طبیعی ، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه های سر سبز سبلان شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.
نیر از طرف شمال به مشگین شهر ، از جنوب به شهرستان کوثر (گیوی) ، از شرق به بخش مرکزی هیر اردبیل و از غرب به شهرستان سراب و میانه محدود می شود.
پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی که در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری در 40 کیلومتری نیر ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در 10 کیلومتری غرب در کنار جاده قدیم نیر ، سراب ، دهکده های صخره ای اباذر ، گلستان با فضاهای معماری خاص در 5/9 کیلومتری جنوب نیر ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی در 17 کیلومتری غرب نیر ، آیی قالاسی و آب معدنی بوشلی در پنج کیلومتری غرب نیر ، سنگ افراشته های دوران باستان در 17 کیلومتری روستای میمند و شمال نیر تپه قلعه یئری در روستای دابانلو 53 کیلومتری جنوب شرقی نیر ، آب معدنی حمام و قبرستان قره شیران در 10 کیلومتری جنوب نیر ، دژ و پناهگاه زیرزمینی گلستان در 12 کیلومتری شمال شرق نیر ، استخر و دژ بوینی یوغون در دهکده کورعباسلو ، چشمه های جوشان و دیدنی بولاغلار در یک کیلومتری شمال نیر قرار دارد.
همچنین آب معدنی قینرجه در شش کیلومتری غرب نیر و کنار جاده نیر به سراب ، چشمه آب گرم حمام دره سی ایلانجیق در هشت کیلومتری غرب نیر ، چشمه دیب سیز گول در چهار کیلومتری جنوب نیر ، دامنه باصفای ارتفاعات کوه قصر در شمال غرب نیر و بزگوش در جنوب نیر که به عنوان ییلاق طایفه ایل شاهسون مورد استفاده قرار می گیرد ، چشمه ایستی سو (سقزچی) در چهار کیلومتری جنوب نیر ، سد مخزنی یامچی در پنج کیلومتری شهرستان نیر و در کنار روستای یامچی سفلی ، دهکده توریستی سبلان آفتاب نیر (قینرجه- بوشلو) در پنج کیلومتری جاده نیر به سراب از جمله دیگر آثار دیدنی شهرستان نیر است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار