رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ما خودمان مجاز به تصمیم‌گیری در مورد سرپرست شهرداری اردبیل نیستیم و باید نظر مراجع بازرسی و امنیتی را در این زمینه دریافت کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، زکی‌الله خوشبخت شامگاه شنبه در جلسه فوق‌العاده شورای شهر اردبیل با هدف انتخاب سرپرست جدید شهرداری اردبیل اظهار کرد: ما بعد از استیضاح شهردار اردبیل باید سرپرست شهرداری را انتخاب می‌کردیم که با شور و مشورت این کار را با برقراری تماس تلفنی با سید مرتضی صفوی معاون طرح و برنامه و توسعه شهرداری در میان گذاشتیم تا با تمایل او سرپرست جدید انتخاب شود.

وی افزود: ما روز پنج‌شنبه هفته گذشته حتی مراسم معارفه را با حضور معاونان و روسای سازمان‌ها و مناطق شهرداری انجام دادیم و صفوی در 48 ساعت گذشته این مسئولیت را عهده‌دار بودند.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: ما خودمان مجاز به تصمیم‌گیری در مورد سرپرست شهرداری اردبیل نیستیم و باید نظر مراجع نظارتی را در این زمینه دریافت کنیم.

خوشبخت یادآور شد: اواخر روز گذشته صفوی تماس تلفنی برقرار کرد و گفت: با احترام به نظر شورا استعفای خودم را اعلام می‌کنم، که به همین دلیل ما امروز صفوی را به عنوان رابط شورا و شهرداری انتخاب کردیم تا استعفای او در شورا طرح شده و در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

وی بیان کرد: ما بعد از انتخاب پنج گزینه جدید برای سرپرستی شهردار اردبیل کار استعلام را از مراکز نظارتی انجام دادیم چرا که ما درا ین مسئله مجاز به انتخاب و تصمیم‌گیری نبودیم که با نظر انها دو گزینه معرفی شد.

رئیس شورای شهر اردبیل در مورد نامه‌نگاری غیرقانونی فرمانداری اردیبل با شورا آن هم در ساعات غیراداری گفت: ما هنوز صورت‌جلسه استیضاح شهردار اردبیل را به فرمانداری ارسال نکردیم که آنها بخواهند اعتراض خود را اعلام کنند بلکه در مدت 10 روزه ما موظف به این کار هستیم و قطعا این کار را انجام می‌دهیم.

خوشبخت ادامه داد: فرمانداری در قالب کمیته انطباق مصوبات شورای شهر را مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخالف قانون نباشند که در این مصوبه نیز اگر موردی باشد قطعا به قانون تمکین می‌کنیم و یا اگر اصراری بر قانونی بودن فرایند تصمیم‌گیری شورا باشد در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اصلا شایسته نیست که فرمانداری اردبیل بدون مشاهده صورتجلسه بر اساس شنیده‌های خود نامه‌نگاری کند یا بخواهد به مصوبه شورا اعتراضی داشته باشد.

رئیس شورای شهر اردبیل با انتقاد از کسانی که به خاطر استیضاح شورا را مورد هجمه خود قرار دادند، اظهار کرد: ما باید به دموکراسی و رای منتخبان مردم احترام بگذاریم و پایبند به این موضوع باشیم.

خوشبخت به انتخاب سرپرست جدید شهرداری و روند آن اشاره کرد و گفت: ما سال گذشته نیز احمدیان را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردیم اما خبری از استعلام از مراجع اطلاعاتی، امنیتی و بازرسی نبود ولی در یک فرایند جدید باید سرپرست مورد تایید و صلاحیت دستگاه‌های ذیصلاح قرار گیرد که در این زمینه وارد یک فرایند جدیدی شده‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار