رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: فرایندی که شورای شهر در یک هفته گذشته در حوزه سؤال، استیضاح و انتخاب شهرداری اردبیل سپری کرده است خلاف آیین‌نامه‌ها و مقررات بوده است.
کد خبر: ۲۶۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین افسانه شامگاه شنبه در جلسه فوق‌العاده شورای شهر اردبیل با اعتراض شدید به نحوه تصمیم‌گیری اعضای شورای شهر در برکناری شهردار و روند انحرافی در تصویب برخی از طرح‌ها و موضوعات مختلف اظهار کرد: باید مراجع ذیصلاح و دستگاه‌های نظارتی و کنترلی بر مصوبات شورا در این زمینه ورود پیدا کنند و همان طوری که فرمانداری اردبیل اعتراض خود را اعلام کرده باید در این راه پیگیری‌ها به سرانجام برسد.

وی با انتقاد از نحوه تهیه و تدوین صورت‌جلسات که در آن انشای مطالب تهیه شده و به شکل پیشنویس برای اعضای شورای شهر قرائت نمی‌شود، افزود: در صورتجلسه‌های تنظیم شده در یک هفته اخیر اشتباهات و برخی از موارد خلاف قانون به صراحت مشاهده می‌شود به طوری که در این صورتجلسات نحوه استیضاح و انتخاب سرپرست شهرداری اردبیل به صورت مستدل در صورت‌جلسات بیان نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: فرایندی که شورای شهر در یک هفته گذشته در حوزه سؤال، استیضاح و انتخاب شهرداری اردبیل سپری کرده است خلاف آیین‌نامه‌ها و مقررات بوده است.

افسانه یادآور شد: این اقدامات قطعا تصمیمات شورا و نحوه عملکرد پارلمان محلی را زیر سؤال می‌برد و بنده به نشانه اعتراض به این اقدامات شورا در این جلسه به عنوان مستمع آزاد حضور دارم.

وی با بیان اینکه همه باید پایبند قانون بوده و قانون را فصل‌الخطاب خود قرار دهیم، یادآور شد: اگر شهردار اردبیل ایراد می‌گرفتیم که چرا برخی پست‌ها را دایر کردند خود رئیس شورای شهر پست جدید رابط بین شورا و شهرداری را برگزیده که این خلاف آیین‌نامه‌ها و مقررات است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با انتقاد از یکی از اعضای شورای شهر که به صورت بی‌محابا موضوعات و مسائل خصوصی و پشت پرده شورا را به صورت آشکار و با تهمت بستن مطرح می‌کنند، ادامه داد: واقعا چنین رفتارهای توهین‌آمیزی از هیچ عضو شورا قابل قبول نیست.

افسانه به انتخاب سرپرست شهردار اعتراض کرد و گفت: ما به جای دو نفر می‌توانستیم از بین معاونان و مسؤولان ارشد شهرداری گزینه‌های دیگری را نیز برگزینیم و بدون اینکه به شخصیت افراد توهین می‌شود به صورت رای مخفی سرپرست جدید انتخاب می‌شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
بیانیه فوری جبهه ایستادگی ( حبیب کوهی) و واکنش ولی خوشبخت رئیس شورا با هماهنگی اعضای علی البدل کاملا" ماهیت جناحی و سیاسی استیضاح شهردار را مشخص می کند کسانی که خواست مردم را به خواست جناحی خودشان ترجیح داده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار