استاندار اردبیل خواستار پیگیری و برخورد جدی دستگاه های اجرایی ذی ربط در زمینه مقابله با پدیده زمین خواری در این استان شد.
کد خبر: ۲۶۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 24 July 2016

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با زمین خواری، تصرف و تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز در استان اردبیل گفت: حفظ حقوق دولت و در نهایت مردم جزو وظایف ذاتی همه مجموعه هاست و از این رو در زمینه قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز نباید کوچکترین کوتاهی یا دلسوزی از سوی مسوولان و دستگاه های اجرایی ذی ربط صورت گیرد.
وی با تاکید بر تشدید فعالیت های نظارتی از سوی دستگاه های مسوول افزود: نباید اجازه وقوع تخلف هایی از جنس ساخت و ساز و تصرف غیرقانونی اراضی داده شود و از سوی دیگر با اجرای تمهیدهای مناسب در صورت مشاهده هرگونه تخلفی باید مسوولان امر به سرعت وارد عمل شده و با تخلف ها مقابله کنند.
استاندار اردبیل خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه های ذی ربط در زمینه مقابله با زمین خواری، تصرف و تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز شد و بیان کرد: در این استان شهرستان پارس آباد به دلیل مسایلی که در گذشته روی داده، امروز شاهد بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی دولتی است و از این رو باید در اولویت رسیدگی نیز قرار بگیرد.
او اضافه کرد: با توجه به اینکه پارس آباد فاقد طرح جامع است، کمیته ای شامل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری و دفتر فنی باید مسایل را بررسی کرده و پیشنهادی در راستای ساماندهی وضع موجود به ستاد استانی ارایه کنند.
خدابخش همچنین به موضوع طرح شکایت از برخی دستگاه های دولتی به دلایلی از جمله ارایه خدمات به مناطق حاشیه نشین فاقد پروانه ساخت اشاره کرد و گفت: همه مجموعه ها به نوبه خود در این زمینه مسوول بوده و هیچ دستگاه دولتی در دستگاه قضا حق شکایت علیه دستگاه دولتی دیگر را ندارد و در صورت بروز هرگونه اختلاف، موضوع باید به استانداری ارجاع شده و مورد رسیدگی قرار بگیرد و در صورت لزوم به محاکم قضایی ارجاع شود.
شهردار پارس آباد هم در ادامه به تشکیل 721 فقره پرونده در زمینه مبارزه با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این میان هشت فقره با حکم تخریب روبرو و برای 713 پرونده نیز جریمه مالی در نظر گرفته شد.
خیراله سربلند بیان کرد: 189 فقره پرونده زمین خواری نیز از ابتدای سال جاری تا کنون در دستور کار قرار گرفته که یک فقره منجر به صدور حکم تخریب شده است؛ شرایط کنونی به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که بیشتر ساخت و سازها در خارج محدوده شهری و یا زمین های تحت تصرف انجام گرفته و امروز در ساماندهی و خدمت رسانی به آنها با مشکلات بسیاری روبرو هستیم.
وی با اشاره به فقدان طرح جامع پارس آباد تصریح کرد: مالکان در غیاب و عدم توجه مسوولان شهری و نمایندگان زمین های بزرگ را قطعه بندی و به خرده مالکان واگذار کردند به طوری که حدود کمتر از نیمی از جمعیت 88 هزار نفری این شهرستان، در این بافت ها سکونت دارند و در شرایط کنونی دیگر امکان تخریب یا مقابله با آنها وجود ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار