فرماندار بیله سوار مغان از افزایش میزان کشفیات قاچاق کالا در این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 24 July 2016

آرام حلیم روز یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه برخورد جدی دستگاه های نظارتی با پدیده قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی ضروری است افزود: هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا 100 هزار فرصت شغلی را از بین می برد.
او گفت: در چهار ماه گذشته 59 ثوب انواع پوشاک ، 175 هزار نخ سیگار ، هفت قبضه سلاح شکاری ، 21 هزار عدد انواع داروی ضد بارداری و غیر مجاز ، 17 دستگاه گیرنده ماهواره ، 390 عدد آمپول ضد سکته مغزی ، 200 لیتر بنزین ، بیش از دو هزار لیتر نفت و گاز ، 34 هزار لیتر گازوئیل ، 140 کیلوگرم انواع مواد غذایی ، 888 حبه قرص ترامادول و 70 بطری مشروبات الکلی در این شهرستان توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: در مبارزه با قاچاق سوخت هماهنگی لازم بین شرکت پخش فرآورده های نفتی و نیروی انتظامی انجام شده تا با کامیون هایی که اقدام به نصب مخازن اضافه کرده و زمینه قاچاق سوخت را فراهم می کنند برخورد شود.
فرماندار بیله سوار ، مهم ترین راهکار مبارزه با قاچاق کالا و ارز را آموزش و اطلاع رسانی از سوی کارشناسان به مردم و عدم تهیه و استفاده از کالاهای غیر مجاز و قاچاق دانست و افزود: با استفاده از مبلغان و روحانیون در مساجد و محافل معنوی و مدارس می توان سطح آگاهی عدم تهیه و خرید کالاهای قاچاق را در جامعه انعکاس داد.
او گفت: همچنین ترویج فرهنگ حمایت و استفاده از تولید داخلی به چرخه اقتصاد کشور کمک کرده و رونق اقتصادی و رفع موانع ایجاد اشتغال و مشکلات معیشتی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، وی همچنین خواستار اجرای طرح ویژه بازرسی از بنگاه ها و فروشگاه های عمده در این شهرستان شد و افزود: مسوولان ستاد با نظارت بر دستفروشان محلی که اقدام به اجناس قاچاق می کنند با بررسی اقدامات قانونی را انجام دهند.
فرماندار بیله سوار تجمع خودروهای سنگین حمل بار در جایگاه های عرضه سوخت را از جمله مشکلات شهرستان ذکر کرد و افزود: خودروهای حمل باری که دارای باک اضافی یا غیراستاندارد هستند باید شناسایی شوند.
او همچنین خواستار نظارت شبکه بهداشت و درمان بر داروخانه های این شهرستان شد و گفت: داروخانه ها باید از تجویز بدون نسخه دارو برای اتباع آذری خودداری کنند و داروخانه ها هنگام تجویز دارو به تاریخ انقضای آن توجه کنند.
شهرستان بیله سوار در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار