فرماندار نمین گفت: تا پایان سال جاری بیش از 900 نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان آموزش می‌بینند.
کد خبر: ۲۶۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور صبح امروز در جریان بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهر نمین که با همراهی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان و امام جمعه نمین انجام گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 248 نفر کارآموز در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان در حال آموزش دوره‌های مختلف هستند.

فرماندار نمین با اشاره به اینکه چهار آموزشگاه آزاد در بخش خدمات در حال فعالیت در این شهرستان هستند، گفت: هشت کارگاه فنی نیز در زمینه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح شهرستان مشغول تربیت کارآموزان هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف بر اساس پیش‌بینی‌ها و نیاز شهرستان صورت می‌گیرد، افزود: فعالیت در زمینه آموزش‌های روستایی، کارخانجات و آموزش کارگران ساختمانی از دیگر حوزه‌های کاری مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نمین است.

عبدالعلی‌پور با تأکید بر داشتن نگاهی نوین به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عصر حاضر اظهار کرد: اثر بخشی آموزش‌های این مراکز زمانی محسوس می‌شود که طرح‌ها و ایده‌های نو از جمله متدهای آموزشی، رشته‌ها و حرفه‌های نو و همچنین رشد دانش و مهارت در برنامه‌های آن به صورت متوازن صورت گیرد.

فرماندار نمین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را پل ارتباط دنیای دانش و کار دانست و افزود: برنامه‌ها و آموزش‌های کارگاهی این مراکز راهی برای تبدیل دانایی به توانایی و مهارت است.

عبدالعلی‌پور اظهار کرد: با توجه به استعدادهای گوناگون فردی، رقابت اصلی‌ترین ملاکی است که به شایستگی انسانی کمک می‌کند و عرصه آموزشی فنی و حرفه‌ای فرصتی برای عرضه شایستگی‌های فردی است.

وی یکی از مهم‌ترین مصادیق اقتصاد مقاومتی را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: جوانان برای رسیدن به اشتغال باید از مسیر مهارت‌آموزی عبور کنند زیرا اقتصاد مقاومتی مبتنی بر افزایش بهره‌وری بوده که این امر جز از راه آموزش و ارتقای مهارت میسر نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار