رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: در بحث پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی اورژانس کشور اقدامات پیشگیرانه خوبی را آغاز کرده است تا جلوی عوارض این بیماری‌ها را بگیرد.
کد خبر: ۲۶۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، امین صابری‌نیا صبح امروز در سی‌امین همایش سراسری مدیران مراکز اورژانس کشور در سرعین اظهار کرد: ما بحث آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز پیش‌بیمارستانی را در به حداقل رساندن آسیب‌ها و صدمات حوادث غیرمترقبه از سیل و طوفان گرفته تا حوادث نامتعارفی همچون هسته‌ای و بیولوژیکی در دستور کار قرار دادیم.

وی ضرورت توسعه آموزش‌های عملی در مدیریت حوادث را در قالب برگزاری کلاس‌های مختلف یادآور شد و گفت: تلاش ما بر این است تا حوادث مختلف در کشور سطح‌بندی شده و برای هر حادثه فرد پاسخگو و خدماتی که نیاز است ارائه شود به شکل کامل تعریف شده و به انجام برسد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: در بحث پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی اورژانس کشور اقدامات پیشگیرانه خوبی را آغاز کرده است تا جلوی عوارض این بیماری‌ها را بگیرد.

صابری‌نیا یادآور شد: موضوعی که در خود استان و یا شهرستان قابل حل است نباید منجر به یک مطالبه کشوری شود و یا عده‌ای بخواهند مسؤولان و مدیران کشوری را با چالشی روبه‌رو کنند بلکه باید بر اساس نوع حادثه فرد پاسخگو و دستگاه خدمات‌‌رسان مشخص باشد.

وی یادآور شد: این بسیار بد است که بخواهیم یک حادثه و اتفاق کوچک محلی، شهرستانی و استانی را به شکلی گسترده و فراگیر نشان دهیم که همه کشور درگیر یک موضوع کوچک شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تصریح کرد: یکسان‌سازی توان ارائه خدمات و همچنین بالا بردن سطح خدمات ارائه شده در قالب یک دستورالعمل جامع به همه استان‌ها ابلاغ شده تا با استفاده از دیدگاه صاحب نظران و توان آنها برخی از نارسایی‌ها و مشکلات برطرف شود.

صابری‌نیا از تدارک پروتکل برخورد با حوادث اعم از حوادث میکروبی و شیمیایی خبر داد و گفت: باید نحوه برخورد با حوادث به ویژه حوادث نامتعارف مشخص شود به طوری که سعی‌مان بر این است تا برای رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه تا آخر امسال بتوانیم بحث برخورد با حوادث نامتعارف را در یک برنامه عملیاتی در دانشگاه‌ها آماده کنیم.

وی موضوع پیشگیری از مرگ و میرهای حوادث ترافیکی را یادآور شد و گفت: سومین علت مرگ و میرها در کشورمان به ویژه در سنین میان‌سالی حوادث ناشی از ترافیک است که ما در قالب یک کمیته بررسی ناشی از حوادث مرگ و میر ترافیکی تلاشمان را انجام می‌دهیم تا آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی از اولویت اورژانس برای پیشگیری از وقوع سکته‌های مغزی و قلبی خبر داد و افزود: در سکته‌های مغزی اگر سه ساعت قبل از سکته تشخیص درست انجام شود قطعا با تامین دارو و درمان مورد نیاز عوارض آن به حداقل می‌رسد که در این باب طرح ملی درمان و پیشگیری از سکته‌های مغزی در کشور در قالب برنامه‌های آموزشی برای خانواده‌ها در دستور کار است.

صابری‌نیا تصریح کرد: در بحث آموزش و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به راحتی می‌توان با پیش‌آگاهی‌هایی که از طرف متخصصان مغز و اعصاب و اورژانس ارائه می‌شود جلوی سکته‌های مغزی را گرفت.

وی گفت: نظیر این برنامه برای پیشگیری از سکته‌های قلبی نیز در دستور کار قرار گرفته به طوری که در تمام دنیا راه و رسم بر این است که با استفاده از روش پی‌سی‌ای بتوان به کمک بیماران قلبی شتافت و آسیب‌ها را در این حوزه به حداقل رساند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی یادآور شد: در این طرح 50 درصد بیماران در معرض سکته‌های قلبی در کشورمان هدف‌گذاری شده‌اند تا زمینه پیشگیری از سکته‌های قلبی نیز فراهم آید.

صابری‌نیا اظهار کرد: ما سال گذشته بیش از 2 میلیون و 600 هزار ماموریت را انجام دادیم که درانجام این ماموریت‌ها سعی بر این شد تا به سرعت و براساس استاندارد جهانی بتوانیم بر سر بالین بیمار حاضر شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار