رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز آکادمی ورزش زورخانه‌ای اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، محمد شهبازعلیزاده صبح امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران و در پاسخ به سئوالات آنها اظهار کرد: برای اولین بار مرکز آکادمی ورزش زورخانه‌ای را در اردبیل دایر کردیم که در 10 روز گذشته ثبت نام از متقاضیان به ویژه گروه‌های سنی پایه که علاقمند به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای هستند آغاز شده است.

وی افزود: در این مدت کوتاه در رده نونهالان بیش از 35 نفر ثبت نام کردند و امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز بتوانیم با دور شدن از نگاه سنتی و قدیمی به ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی با نگاه علمی در این حوزه شایسته عمل کنیم.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز آکادمی ورزش زورخانه‌ای اردبیل خبر داد.

شهبازعلیزاده تاکید مقام معظم رهبری را بر گسترش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بر معیار تقویت و احیای هویت ملی و اسلامی یادآور شد و افزود: فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تلاش می‌کند تا این خواسته و مطالبه به حق مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: در کنار ایجاد آکادمی ستاد ترویج و توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شکل گرفته که جا دارد در حمایت و پشتیبانی از این ستاد از همراهی‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل قدردانی کنیم.

وی ضرورت توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را در ورزش روستایی یادآور شد و گفت: ما پیشنهاد کردیم تا مسابقات کشتی پهلوانی و همچنین اهدای بازوبند پهلوانی در مسابقات مختلفی که در همین زمینه در روستاها برگزار می‌شود بر عهده هیأت ورزش زورخانه‌ای قرار گیرد که در این باب پیشنهاد ما در مجمع عمومی بررسی می‌شود.

رتبه‌بندی ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای اردبیل

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل از اجرای رتبه‌بندی ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه‌ای خبر داد و گفت: با این رتبه‌بندی قطعا سازماندهی ورزش این رشته نیز انجام می‌شود.

شهبازعلیزاده در مورد برگزار نشدن مسابقات کشتی سنتی در هیر گفت: ما قبل از ماه مبارک رمضان جلسه‌ای را با حضور مسؤولان هیأت کشوری، روستایی و عشایری برگزار کردیم و آمادگی خودمان را برای برگزاری این رویداد در هیر اعلام کردیم اما در ادامه خبری از برگزاری این رویداد نشد و ما نیز شاهد برگزاری این رویداد در هیر نبودیم.

وی در مورد میزبانی اردبیل برای مسابقات کشوری و بین‌المللی گفت: قرار بود مسابقات آزاد رشته زورخانه‌ای که مشهد میزبان آن شده در اردبیل برگزار شود ولی ما امکان تدارک محل اسکان مناسب برای 200 نفر از ورزشکاران کشوری را نداشتیم و قرار است مسابقات لیگ دسته دو کشوری امسال به میزبانی اردبیل برگزار شود.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: این مسابقات در سه ماهه آخر امسال برگزار خواهد شد که 23 استان کشور در آن حضور پیدا می‌کنند.

شهبازعلیزاده اظهار کرد: پیشنهاد برگزاری هشتمین دوره مسابقات آزاد بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای را نیز به فدراسیون جهانی داده‌ایم تا در اردبیل و با حضور 14 کشور آسیایی این مسابقات برگزار شود که امیدواریم پیشنهاد ما مورد پذیرش قرار گیرد.

وی از حمایت‌های همه‌جانبه استاندار اردبیل و مدیرکل ورزش و جوانان استان از هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای قدردانی کرد و افزود: همه از کمبود اعتبارات نالان هستند و امیدواریم علاقمندان این رشته ورزشی به توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای کمک کنند چرا که با اعتبارات محدود دولتی نمی‌توان در این زمینه اقدام خاصی انجام داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار