شهردار پارس‌آباد از تشکیل بیش از 720 پرونده زمین‌خواری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، خیرالله سربلند عصر امروز در نشست ستاد مبارزه با زمین‌خواری در استانداری اردبیل اظهار کرد:‌ یکی از مشکلاتی که شهرداری‌ها با آن روبه‌رو هستند، مسأله حاشیه‌نشینی و آسیب‌ها و دغدغه‌های به وجود آمده در این زمینه است که مهمترین آن ساخت و سازهای غیرقانونی است که به معنای واقعی مشکلاتی را به وجود آورده که به نظر می‌رسد در این باب باید با نگاه پیشگیرانه و برخورد جدی با تخریب‌کنندگان اراضی ملی و همچنین ساخت و سازهای غیرقانونی انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل 720 پرونده مبارزه با زمین‌خواری در شهرستان مرزی پارس‌آباد تصریح کرد: از بین این تعداد پرونده بیش از هشت فقره بعد از تذکرات و ابلاغ رسمی به صاحبان این ساخت و سازها قلع و قمع و تخریب شده است.

شهردار پارس‌آباد گفت: در سال‌جاری نیز تلاش بر این است تا احکام بیش از 190 پرونده زمین‌خواری صادر شده و با حکم تخریب بتوانیم با مخربان و افراد متخلف در این زمینه برخورد کنیم.

سربلند با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی در اطراف شهرها به هیچ وجه مجوزی نداشته و امکان ارائه خدمات‌رسانی به ساکنان این مناطق وجود ندارد، افزود: باید نسبت به ساماندهی این موضوع و همچنین برخورد جدی با متخلفان در این حوزه اقدام لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شرایط کنونی بهتر است با هماهنگی‌های بیشتر جلوی ساخت و سازها در خارج از محدوده شهری و زمین‌های تحت تصرف متخلفان گرفته شود که قصور و کوتاهی در این زمینه می‌تواند بر دغدغه‌ها و مشکلات بیفزاید.

سربلند اضافه کرد: برخی از صاحبان املاک در اطراف شهر در حالی که اراضی خود را قطعه‌بندی کردند، قصد فروش و واگذاری آن را دارند که در این زمینه نیز با همکاری دستگاه‌های انتظامی، قضایی و بازرسی باید جلوی اقدامات غیرقانونی گرفته شده و با رویه زمین‌خواری برخورد جدی انجام شود.

وی ضرورت حفظ حقوق بیت‌المال و دولت را در پیگیری این موضوعات و جلوگیری از قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز یادآور شد و ادامه داد: اگر برخورد مناسب و بهنگام با متخلفان انجام نشود، قطعاً ما با مشکلات و دغدغه‌های جدی‌تر روبه‌رو می‌شویم.

سربلند گفت: ‌پارس‌آباد براساس طرح جامعی که در حال تدوین است باید توسعه متوازن پیدا کند و به هر شکل ممکن با تعیین محدوده جلوی ساخت و سازهای اطراف و حریم این شهر گرفته شده و ساماندهی مناسبی را در ورود شهر شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار