رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: تماس‌های تلفنی که با هدف ایجاد مزاحمت با اورژانس 115 برقرار می‌شد در سال‌های اخیر به 30 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۶۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 24 July 2016

امین صابری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: 60 درصد تماس‌های تلفنی در سال‌های گذشته به اورژانس مزاحمت‌های تلفنی بود که با اطلاع‌رسانی و آگاه‌بخشی به افراد جامعه و برخورد با برخی مزاحمان که به صورت غیراخلاقی تلفن‌های اورژانس را اشکال می‌کردند سعی کردیم تا در سال‌های اخیر مزاحمت‌های تلفنی با اورژانس به 30 درصد کاهش پیدا کند.

وی در مورد ارائه خدمات آمبولانس هوایی اظهار کرد: این خدمات ماموریت‌ها از طریق خرید خدمات توسط بخش خصوصی انجام شده و مسیر دوم نیز بالا بردن توان و قدرت حاکمیتی در این حوزه است که ما از هر دو راهبرد برای توسعه خدماتی که اورژانس ارائه می‌کند استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: تماس‌های تلفنی که با هدف ایجاد مزاحمت با اورژانس 115 برقرار می‌شد در سال‌های اخیر به 30 درصد کاهش یافته است.

صابری‌نیا در مورد جبران کمبود نیروی انسانی گفت: ما سال 93 با اخذ مجوز موفق شدیم 7 هزار نفر نیروی متخصص را در اورژانس جذب کنیم و برای جبران کمبود نیرو همچنان دو مسیر را دنبال می‌کنیم.

وی یادآور شد: در این زمینه خرید خدمات و جذب و استخدام نیرو در اولویت قرار گرفته است به طوری که با گرفتن مجوز قرار است 3 هزار و 400 نیرو در سطح کشور به استخدام اورژانس 115 درآید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی متوسط حضور اورژانس را در داخل شهرها به شکل استاندارد 8 دقیقه و جاده‌ها 14 دقیقه اعلام کرد و افزود: البته ما در شهرهای پرترافیک همچون مراکز کلانشهرها با برخی مشکلات نظیر نبود خطوط امدادی و حجم بالای ترافیک روبه‌رو هستیم که سرعت امدادرسانی و خدمات‌رسانی ما را کاهش داده است.

صابری‌نیا افزود: این استاندارد در برخی از شهرهای پرجمعیت 16 تا 17 دقیقه است که البته همچنان تلاش می‌کنیم تا توان خدمات‌رسانی خودمان را افزایش دهیم.

ساماندهی آمبولانس‌های خصوصی درکشور

وی در مورد ساماندهی آمبولانس‌های خصوصی در کشور بیان کرد: ما در این زمینه فعالیت‌های خوبی را آغاز کردیم به طوری که سعی‌مان بر این است تا با نشانه‌دار کردن آمبولانس‌های خصوصی که خدماتشان مورد تایید است بتوانیم مردم را در بهره‌مندی خدمات به آنها ترغیب کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی یادآور شد: این آمبولانس‌ها در دو بخش خدماتی و اورژانسی با یک تعرفه مشخص فعالیت می‌کنند و ما برای اینکه بتوانیم جلوی برخی سوءاستفاده‌ها و یا بالا بردن نرخ خدمات آمبولانس‌های خصوصی را بگیریم کنترل‌ها و نظارت‌هایمان را به همراه ساماندهی این آمبولانس‌ها با نشان‌دار کردن خدمات به آمبولانس‌های خصوصی انجام دادیم که در این زمینه قطعا برخی اقدامات و فعالیت‌ها مطلوب و مناسب‌تر خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار