به‌رغم وعده مسؤولان مبنی بر برچیده شدن بساط عسل‌‌فروشی‌های بین راهی و تقلبی با ورود گردشگران و مسافران بساط این عسل‌فروشی‌ها گرم و داغ است.
کد خبر: ۲۶۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی که مسؤولان استانی و تشکل‌های فعال در حوزه عسل از چند ماه پیش خبرهای امیدوارکننده‌ای را مبنی بر برچیده شدن بساط عسل‌فروشی‌های تقلبی و در مسیر جاده گردشگری اردبیل – سرعین می‌دادند، اما حکایت غیر از آن است که مسؤولان مدعی آن هستند به طوریکه هر روز بر تعداد عسل‌فروشی‌های بین راهی در محور اردبیل – سرعین افزوده می‌شود به طوریکه هر روز شاهد افزایش این مکان‌های غیرقانونی برای فروش عسل هستیم که اسباب بدنامی برای برند عسل سبلان است.

یک ماه پیش بود که رئیس انجمن عسل ایران با قدردانی از مسؤولان استانی سخن از برچیده شدن بساط عسل فروشی‌های تقلبی و بین راهی داد تا همه اطمینان داشته باشند که امسال دیگر مشکلی در این زمینه به وجود نمی‌آید اما در گذر از مسیر گردشگری سرعین تا چشم کار می‌کند شاهد برپایی ایستگاه‌های غیرقانونی تولید و عرضه عسل‌های تقلبی با رنگ و لعاب خاصی هستیم که به معنای واقعی دل همه را به درد می‌آورد.

اما گویی حکایت عسل‌فروشی‌های تقلبی با وجود توصیه‌ها و تاکیدات مسؤولان اعم از راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، انجمن‌ها و تعاونی‌های تولید عسل، مراجع نظامی، انتظامی و قضایی به جایی نرسیده و همچنان عسل‌فروشی‌های بی‌نام و نشان با انواع عسل طبیعی بهار نارنج، عسل طبیعی گون و آویشن، عسل درمانی، عسل هفت بهشت و... با برپایی خیمه‌ها و مکان‌هایی که هیچ شرایط مناسب و بهداشتی برای آنها وجود ندارد، در چنین شرایطی اقدام به فعالیت می‌کنند که بدون هیچ مجوزی تنها با استفاده از فرصت فصل تابستان سعی می‌کنند تا به نوعی محصولات بی‌کیفیت خود را عرضه کنند.

در حالی که بهترین و مرغوب‌ترین عسل تولیدی در استان در فروشگاه‌ها و مکان‌های معتبر قابل عرضه است اما فعالیت این فروشندگان بدون وجاهت قانونی، بهداشتی و گاه بی‌نام و نشان زمینه سوءاستفاده‌هایی را فراهم کرده و به برند عسل سبلان خدشه وارد می‌کند.

عکس‌ها و تصاویری که ما از این عسل‌ فروشی‌های بین راهی و تقلبی به تعداد فراوان به ویژه در مسیر اردبیل – سرعین شکار کردیم، حکایت از درد بی‌درمان عسل فروشی‌های تقلبی که سال‌های سال با برند عسل سبلان بازی کرده و موجب بدنامی این محصول به عنوان سوغاتی دیار سبلان شدند در حالی که مسؤولان به راحتی و در یک ساعت می‌توانند در حریم جاده مانع از فعالیت این عسل فروشی‌هایی باشند که به عنوان حربه بدنامی و لکه ننگ بر سوغاتی‌های اردبیل دامن زده است.

اما در کنار عسل‌فروشی‌های تقلبی دیگر دست‌فروش‌ها نیز به شکل عجیب از فروشندگان تخمه گرفته تا سیب‌زمینی، میوه و سایر محصولات در این مکان‌ها گرد هم آمدند تا ورودی شهر گردشگری اردبیل و سرعین به مکان سوءاستفاده‌ای تبدیل شود که عده‌ای می‌خواهند در این ایام از فرصت فراهم شده برای فروش محصولات بی‌کیفیت خود استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار