مدیرکل ثبت احوال اردبیل گفت: تاکنون 40 درصد افراد واجدالشرایط در استان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند و مراحل صدور کارت برای آنها انجام شده است.
کد خبر: ۲۶۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 25 July 2016

اسد حسن‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: پروسه صدور کارت ملی هوشمند نسبت به گذشته روان‌تر و راحت‌تر شده ولی آنچه که بیشتر مشهود است عدم استقبال مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند است که باید نسبت به آگاه‌سازی، ترغیب و تشویق آنها برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدامات مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد افراد واجدالاشرایط در استان اردبیل برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند، افزود: بین 30 تا 35 درصد افراد واجدالاشرایط تاکنون کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده و حدود 5 درصد نیز آماده تحویل هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: تاکنون 40 درصد افراد واجدالاشرایط در استان اردبیل برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده و مراحل صدور کارت برای آنها انجام شده است.

حسن‌زاده ادامه داد: ما از طریق پیامک به افراد مختلف اعلام می‌کنیم تا نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام کنند که در این زمینه انتظار می‌رود اقدام سریع، به موقع و به هنگام انجام شود.

وی افزود: این کار سبب می‌شود تا از انباشت کارت‌های ملی صادر شده در باجه‌های پست و همچنین دفاتر پیشخوان جلوگیری شده و آنها به راحتی بتوانند خدمات مطلوب و باکیفیتی را ارائه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل یادآور شد: با گذشت دو سال از روند صدور کارت ملی هوشمند در استان اردبیل سرعت ارائه خدمات و بسترهای فراهم شده برای صدور کارت ملی هوشمند به شکل مناسب و در همه شهرستان‌ها با استفاده از دفاتر پیشخوان و پستی انجام می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: مدت زمان ثبت نام اولیه و همچنین تکمیل مدارک، انگشت‌نگاری و عکس‌برداری به حداقل رسیده و ما بدون سردرگمی متقاضیان حتی با ثبت نام خانگی سعی می‌کنیم تا مراحل صدور کارت ملی هوشمند را تسریع کنیم.

وی افزود: در اوایل کار به دلیل اینکه زیرساخت‌های ارتباطی و تدارک شبکه مناسب در این زمینه مشکل‌ بود با برخی تعلل‌ها و تاخیرها روبه‌رو بودیم اما در حال حاضر در این زمینه نیز مشکلات مرتفع شده و با تمام ظرفیت و حتی صبح و عصر آماده دریافت مدارک متقاضیان هستیم تا نسبت به صدور کارت ملی هوشمند اقدام شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه به دلیل عدم استقبال مردم به ویژه در فصل کاری با خلاها و تاخیرهایی روبه‌رو هستیم، ادامه داد: ما هیچ مشکلی در فرایند ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند نداریم و امیدواریم با مراجعه هموطنان زمینه مطلوب این کار فراهم آید.

حسن‌زاده با هشدار به هموطنان در مورد برخی سوءاستفاده‌های احتمالی از مراحل ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند گفت: در برخی از استان‌ها مشاهده می‌شود که در این فرایند عده‌ای به دنبال سوءاستفاده از شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی سابق و دیگر اسناد هویتی هستند که از هموطنانمان انتظار داریم به غیر از مراکز پستی و دفاتر پیشخوان مدارک خود را به هیچ فرد و مجموعه دیگر تحویل ندهند چرا که احتمال سوءاستفاده در این زمینه وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار