نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار سختی را در تصویب منطقه آزاد داریم گفت: چانه‌زنی‌ها و لابی‌گری‌ها در این زمینه آغاز شده و تلاش جدی بر این است تا در مجلس این لایحه با رای مخالفی رد نشود.
کد خبر: ۲۶۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 25 July 2016

محمد فیضی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با جنگ سنگینی که صدا و سیما در مخالفت با منطقه آزاد و با دعوت از کارشناسان مخالف به راه انداخته است نباید انتظار تصویب منطقه آزاد را داشت.

وی افزود: صدا و سیما به جای بیان نکات منفی و زوایای کلی در مورد مزیت‌ها و نارسایی‌های منطقه آزاد بهتر است دیدگاه خود را تغییر دهد تا با دعوت از کارشناسان مجرب زوایای مثبت راه‌اندازی مناطق آزاد را نیز بیان کنند.

نماینده مردم اردبیل گفت: ما از این بابت از رسانه ملی گله‌مند هستیم و بنده به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان اردبیل اعلام آمادگی می‌کنم که با هر کس که رسانه ملی بخواهد در این زمینه مناظره کرده و مباحث را به صورت کارشناسی مطرح کنند.

وی تصریح کرد: یک فوریت لایحه منطقه آزاد تنها با یک رای موافق بیشتر به تصویب رسید و زمزمه‌هایی از نمایندگان برخی از استان‌ها شنیده می‌شود که می‌خواهند به لایحه دولت تعدادی را نیز اضافه کنند که در این صورت حتی به رغم تصویب در مجلس با نظر مخالف شورای نگهبان روبه‌رو خواهد شد.

فیضی ادامه داد: در حال رایزنی با افراد مخالف منطقه آزاد هستیم و بر اساس گزارشی که مرکز پژوهش مجلس ارائه کرده است سعی بر این است تا با یک استدلال درست مخالفین را قانع کرده تا حداقل از آنها بخواهیم زمینه مخالفت سایرین را فراهم نکنند.

وی گفت: چانه‌زنی‌ها و لابی گری‌ها در این زمینه آغاز شده و تلاش جدی بر این است تا در مجلس این لایحه با رای مخالفی رد نشود که قطعا در تعطیلات مجلس این چانه‌زنی‌ها و لابی‌گری‌ها به ویژه از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس در حال انجام استو امیدواریم روند کار به شکل طبیعی ادامه پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
نماینده محترم،کار سیاسی مثل رانندگی در گردنه است و در موقعیتهای سخت مشخص می شود که مردان سیاسی چند مرده حلاجند!!!!! فراموش نکنید که برای انتخاب شما چقدر انرژی صرف شد و سیاسیون بخصوص در دور دوم انتخابات با چنگ و دندان پیروزی شما را محقق ساختند.این مصوبه یکی از میدان های امتحان شماست. پس تا اخرین لحظه دست از تلاش برندارید.
از مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
نمایندگان دارای مناطق ازادوویزه باید هوشیارباشنداگرقراراست مناطقی به لایحه اضافه شودبایددوفوریتی باشدبعضی نمایندگان مثل استان کرمانشاه سه باررای مخالف دادندشماهاهم بایدمخالفت کنید.
بهزاد
|
Canada
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
موضوع منطقه ازاد و تصویب ان در مجلس یکی از وظیفه های خطیر نمایندگانه این دوره از مجلسه چرا که احاد مردم بیشتر به خا طر منطقه ازاد به شماها رای دادن.بقول دوستمون سیاست را مرد سیاستمدار میداند.اگه شما در مقابل سایر نمایندگان کم بیارین و انها نزارن این لایحه تصویب بشه ،از حالا به مهره سوخته تبدیل میشوین.که این هم برای شما و هم برای مردم استان که در وضعیت بدی هستند خوب نیست.
سفیر صلح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
من راه حل این مشکل را میدانم.

در جایی که هم استانها خواهان وجود این مناطق هستند و بدلیل مسایل امنیتی این تصمیمات مورد حساسیت و مخالفت قراردارند میتوان طرح ایجاد این مناطق ویژه را به جای مناطق مرزی به مناطق داخلی تر و درون استانی انتقال داد تا هم از حساسیت مطلب کسر نشود و هم اینکه این مناطق در استانهای ظرفیت پذیر ایجاد گردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار