استاندار اردبیل گفت: با اجرایی شدن طرح توسعه پایاب سدخداآفرین تلاش می‌کنیم تا کشت و صنعت‌های متعدد در شمال استان اردبیل راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۲۶۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 25 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: ما باید در تولید و صادرات محصولات با یک مدیریت مناسب به ویژه بازار روسیه را مورد هدف قرار دهیم که راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری با تلاش شبانه‌روزی نمایندگان استان و مسؤولان در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه زمینه صادرات محصولات استاندارد و باکیفیت به کشور روسیه باید به سرعت فراهم آید و از فضای استثنایی به وجود آمده بهتر از این استفاده کنیم، افزود: کشور روسیه که 9 میلیون بشکه نفت تولید کرده و در تولید گاز نیز قدرت اول جهان است سالانه 60 میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد که ما باید سهم بیشتری را در صادرات مواد غذایی به روسیه انجام دهیم.

خدابخش استانداردها را در کشور روسیه حتی بالاتر از اروپا بیان کرد و ادامه داد: کشور روسیه که خود را در عرصه فرهنگ، هنر، ادب، علم و ... سرآمد اروپا می‌داند در استاندارد واردات محصولات نیز قطعا یک شرایط خاصی را در نظر می‌گیرد که تولیدکنندگان ما باید با رعایت این استاندارد از فرصت طلایی صادرات به روسیه به عنوان یک بازار بکر استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدام اخیر مدیرعامل آرتاجوجه را در راه‌اندازی کشتارگاه مدرن برای کشتار متنوع مرغ و ارسال آن به روسیه گفت: ما اگر تنها بتوانیم با یک نفر که 7 هزار مغازه و فروشگاه در روسیه دارد قرارداد منعقد کنیم به راحتی می‌توانیم به این فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصولات خودمان را عرضه کنیم که این کار را حاج‌نوری به عنوان قهرمان عرصه اقتصادی در این استان انجام داده است.

استاندار اردبیل تلاش دولت را در مهار تورم مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در گذر از رکود اقتصادی نیز باید به تولید و صادرات بها دهیم که در این زمینه اقدامات خوبی نیز در استان اردبیل آغاز شده است.

خدابخش اقدام اخیر آرتاجوجه را در تمرکز تمام کشتارهای استان به شکل استاندارد برای صادرات به سوریه در یک بسته‌بندی مناسب یادآور شد و گفت: در یک زنجیره وسیع به راحتی می‌توان زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را در این مجموعه فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ما باید در عرصه‌های مختلف قهرمانان استان اردبیل را معرفی کنیم، ادامه داد: این قهرمانان در عرصه اقتصادی کار بزرگی را می‌کنند و نقش کلیدی را در صادرات به بازار روسیه بر عهده دارند که قطعا این تبادل اقتصادی سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران روسی نیز در منطقه آزاد ما حاضر شده و سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه آب و خاک در شمال استان اردبیل و توسعه کشت و زرع تا 50 هزار هکتار آبی فرصتی را فراهم می‌آورد تا ما بتوانیم در شمال استان اردبیل کشت و صنعت‌های متنوع راه‌اندازی کرده و صنایع مرتبط با بسته‌بندی و صادرات را در دانشگاه‌ها دایر و نسبت به جذب نیرو اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار