استاندار اردبیل از مسوولان دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به پیگیری مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی اهتمام بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 25 July 2016

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز دوشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: سرمایه گذاری و اشتغال بخش خصوصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که دولت دیگر اختیار سرمایه گذاری ندارد و از این رو سرمایه های غیردولتی تنها راه توسعه این استان هستند.
وی با اشاره به تخصیص 20 درصد اعتبارات استانی برای توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری جهت حمایت از بخش خصوصی افزود: احداث راه و گازرسانی جزو خدمات اثرگذار و ضروری است اما اینها به تنها منجر به توسعه استان اردبیل نخواهند شد و دستگاه های اجرایی باید دیدی مثبت محورهای توسعه برای استان تعریف و در آن جهت نسبت به حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری گام بردارند.
استاندار اردبیل بیان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی، افزایش بهره وری، تولیدات دانش بنیان و کارآفرینی از بندهای اقتصاد مقاومتی است که باید نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام شود که البته این زنجیره برای تکمیل، نیازمند صادرات بوده و صادرات خود نیازمند تولید محصول استاندارد می باشد.
او با اشاره به احداث کشتارگاه حاجی نوری با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال در اردبیل اضافه کرد: این مجموعه استاندارد که پیش بینی می شود تا مهرماه امسال به مرحله بهره برداری برسد، ظرفیت کشتار مرغ های تولیدی استان را دارد و با هدف صادرات به بازارهای جهانی از جمله کشور روسیه در حال احداث است که در مجموع رونق اشتغال، تولید و ارزش افزوده را به همراه خواهد داشت.
خدابخش گفت: مسوولان باید در اجرای پروژه های مشابه نقش آفرینی کنند چرا که بهترین مصداق اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و می تواند زمینه حضور در بازارهای جهانی را بیش از پیش فراهم کند و راه اندازی منطقه آزاد تجاری اردبیل با هدف ایجاد چنین واحدهای موثری پیگیری می شود که البته از ظرفیت آن باید برای احداث کشت و صنعت و دامپروری های نوین و واحدهای کشت گلخانه ای نیز استفاده کنیم.
وی با اشاره به چهارم مردادماه به عنوان روز استان اردبیل گفت: اهمیت استان از آن جهت است که در کنار اثرگذاری بر تاریخ، فرهنگ و یکپارچگی کنونی کشور پیش تر این خطه به عنوان باراندازی برای صادرات به همسایه های شمالی مطرح بود که به تدریج این نقش کاهش یافت اما با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت تدبیر و امید برای تبدیل اراضی دیم شمال استان به آبی و راه اندازی منطقه آزاد تجاری امید می رود، استان به جایگاه پیشین خود بازگردد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار