مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: رقم تولید آبزیان در استان اردبیل در سال‌جاری به بیش از 9 هزار تن می‌رسد تا تأمین نیاز داخل استان و استان‌های همجوار را مورد هدف‌گذاری قرار دهیم.
کد خبر: ۲۶۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 25 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده در حوزه تولید آبزیان و ماهی یک برنامه‌ریزی هدفمندی را آغاز کردیم تا بتوانیم علاوه بر پاسخ به نیاز بازار، بخشی از نیازهای استان‌های دیگر را نیز تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: استان اردبیل سومین استان غیر ساحلی است که رقم تولیدات آن در حال حاضر به 8 هزار تن رسیده و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 9 هزار تن ارتقا یابد.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان وجود منابع آب به ویژه استفاده از پنج سد را برای پرورش آبزیان یادآور شد و گفت: پرورش آبزیان به روش قفس در شهرهای مختلف استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته تا تولید ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری را به این روش شاهد باشیم.

واعظی از رهاسازی بیش از 5 میلیون بچه ماهی در 61 مزرعه پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود: با این رهاسازی پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت تولید و صادرات ما یک روند رو به رشدی را پیدا کند.

وی به موضوع آموزش آن هم به شکل رایگان برای تولیدکنندگان ماهی در استان اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که در این حوزه ورود پیدا کردند در یک سال اخیر بیش از 600 نفر روز از برنامه آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

واعظی بیان کرد: ‌تلاشمان بر این است تا بتوانیم یک ظرفیت خوبی را در توسعه آبزی‌پروری با کیفیت مطلوب در این استان فراهم کنیم که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همین رویکرد با توسعه روند تولید و بهره‌وری بالا مد نظر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار