مراسم بزرگداشت روز استان اردبیل مصادف با چهارم مردادماه سالروز استقرار سلسله صفویه در حالی در اردبیل برگزار شد که حاضران به محض نام بردن از حمید لطف‌اللهیان شهردار سابق اردبیل او را بیش از سه دقیقه به شکل مرتب تشویق کردند.
کد خبر: ۲۶۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 25 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عصر امروز مراسم بزرگداشت روز استان اردبیل همزمان با چهارم مردادماه سالروز استقرار سلسله صفویه در حالی با حال و هوای متفاوت و با حضور چهره‌های تأثیرگذار و شاخص اردبیل در مجتمع فدک اردبیل این شهر برگزار شد که این مراسم سه ساعته حاشیه‌های جالب داشت.

* تشویق چند دقیقه‌ای شرکت‌کنندگان در این مراسم به صورت مرتب لطف‌اللهیان شهردار سابق اردبیل را وادار کرد تا بارها به ابراز احساسات مردم اردبیل پاسخ دهد و این تشویق‌ها زمانی شروع شد که مجری برنامه که خود دبیر روز استان اردبیل است، از مساعدت‌ها و همکاری‌های شهردار اردبیل در برگزاری مراسم روز اردبیل قدردانی کرد که این اقدام تشویق عجیب حضار را از شهردار سابق اردبیل به همراه داشت.

* مجری برنامه زمانی که تشویق‌های طولانی مردم را مشاهده کرد، گفت: مبادا این تشویق‌ها عده‌ای را ناراحت کند، بلکه ما به شهردار اردبیل قول می‌دهیم تا پروژه‌های بر زمین‌ مانده‌ای همچون موزه شهر و باغ موزه مفاخر اردبیل را پیگیری‌ کنیم.

* تشویق عجیب اردبیلی‌ها در تجلیل از زحمات شهردار بر کنار شده از سوی شورای شهر خود حکایت عجیب این روزهای اردبیل است که شورای شهر در یک اقدامی تأمل‌برانگیز ظرف چند ساعت شهردار اردبیل را استیضاح و برکنار کرد به طوریکه در یک هفته اخیر به خاطر این امر شورای شهر اردبیل با انواع هجمه‌ها روبه‌رو شده است.

* در این مراسم که دبیر روز استان اردبیل خود مجری برنامه بود، بارها با اشعار به زبان فارسی و ترکی علاقه و ارادت خود را به ساحه فرهنگ و هنر شعر نشان داد و ثابت کرد که با علاقمندی خاص در این ساحه قلم‌فرسایی و مجری‌گری می‌کند.

* انتقاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به سیاست‌های دوگانه صدا و سیما و شبکه‌های ملی در عدم پوشش زنده مراسم روز ملی استان اردبیل با تشویق‌های حاضران همراه بود.

* در این مراسم از آهنگ باباخان در جشن روز اردبیل رونمایی شده و سرود روز استان اردبیل نیز پخش شد.

* در مراسم بزرگداشت روز استان اردبیل از دو کتاب «سفر یار» و همچنین کتاب مجموعه عکس‌های تاریخی اردبیل با عنوان «هویت تاریخی اردبیل» اثر پدر تاریخ مصور مطبوعات استان اردبیل شاپور نظری با حضور استاندار و امام جمعه اردبیل رونمایی شد.

* مراسم بزرگداشت روز استان اردبیل نیز به مانند سایر برنامه‌ها با تأخیر آغاز شد به طوریکه در این مراسم میهمانان خارجی از کشور ژاپن و ترکیه حضور داشتند و رئیس انجمن نویسندگان ترکیه نیز در این مراسم حاضر شده بود که حضور آنها فضایی متفاوت به مراسم بخشیده بود.

* در این مراسم ترکای شافاق رئیس مرکز مطالعات ترکیه و استاد دانشگاه استانبول به زبان استانبولی و فارسی در زمینه علاقمندی اندیشمندان ترکی به دیوان صائب، حافظ و همچنین تاریخ صفویه گزارشی ارائه کرده و از پخش اذان‌های مؤذن‌زاده به ویژه در ماه رمضان با لذت خاص سخن به میان آورد.

* در این مراسم که برگزارکنندگان آن تشکل‌های مردم نهاد به مدیریت صادق پناهی از فعالان عرصه اجتماعی بودند، سعی کرده بودند تا با دعوت از چهره‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و خیرین شهر مراسم را حال و هوایی متفاوت ببخشند.

* در این مراسم گروه نمایش گوشه‌ای از ابعاد تاریخی خاندان صفویه را در قالب یک نمایشنامه با هدایت و رهبری سیروس ابراهیم‌زاده از چهره‌های ماندگار هنر تئاتر و نمایش برای حاضران اجرا کردند.

* در این مراسم به صورت ویژه از سیروس ابراهیم‌زاده بازیگر، کارگران و نمایشنامه‌نویس اهل اردبیل با تشویق‌های مستمر تجلیل شد و مجری برنامه از شرکت‌کنندگان خواست تا برای شفای نادر الهی که در بستر بیماری است، به عنوان چهره موفق شعر و ادب استان اردبیل دعا کنند.

* در این مراسم کنسرواتیو جمهوری آذربایجان به اجرای برنامه موسیقی پرداخت و گروه موسیقی طهور در بزرگداشت روز اردبیل اجرای برنامه کرد.

* در این مراسم یاد و خاطره باباخان مجاهد و قهرمان دوران مشروطه گرامی داشته شد تا شرکت‌کنندگان نیز با زندگینامه او بیشتر آشنا شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
بنده ازمسئولین صداوسیمای اردبیل درخواست میکنم برنامه ای درجهت واکاوی استیضاح شهرداراردبیل توسط اعضای محترم شورای شهرترتیب داده ودرآن اقدام به نظرسنجی از مردم درموردعملکردشهردارمحترم جناب آقای لطف اللهیان نمایند تاسیه روی شود هرکه دراوغش باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار