کد خبر: ۲۶۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 26 July 2016

سعید معزی

عزل شهردار از سوي شوراي شهر اردبيل موجب تنش محلي شده است كه انتظار مي رفت اعضاي محترم شورا با درك شرايط كشور با ريش استيضاح شهردارسفيدي و درك متقابل مي توانستند جلوي خسارت بيشتر را بگيرند يا حداقل حوصله به خرج ميدادند تا فصل كاري تمام شود .

تعجيل شوراي محترم شائبه قدرت طلبي را تقويت ميكند. دوستان در مطبوعات و شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي خبري غرض و اهداف عملكرد شوراي شهر را مورد نقد و بررسي قرار دادند كه در خور تحسين و توجه است كه اعضاي شوراي شهر موارد مذكور را ناديده نگيرند. راقم سطور از زاويه ديگري به موضوع استيضاح مي پردازم .

عملكرد و اقدامات عمراني شهردار عزل شده جناب آقاي دكتر لطف الهيان در اندك مدتي رنگ و بوي اقدامات كرباسچي را به خود گرفته بود توجه عامه مردم و حمايت نخبگان و فعالان سياسي حكايت از اين امر دارد لذا نگران بودند كه شهردار عزل شده به يك سرليست تبديل شود كه خود موجب تقويت جبهه اصلاح طلبان مي شد و در حقيقت تقويت دولت اعتدال را نيز در پي داشت و دست استاندار را در گام هاي بعدي استحكام مي بخشيد. بنابراین عجله كردند تا بتوانند در انتخابات پيش رو شوراي شهر و شهرداري قبضه نمايند و از سوي جلوي اقدام بعدي استاندار را بگيرند يا حداقل در موضع ضعف قرار دهند.

نكته پر اهميت اين است كه جابجايي نيروهاي جديد و قديم قدرت مانور را از دست شورا مي گرفت . بدين معني شهرداري را مي خواهند كه تمكين كند و خود وارد گود قدرت نشود چرا كه با توجه به اقدامات يك ساله شهرداري تغيير نگاه به ساختار شهرداري به تبعات عملكردش نيز تغيير كرد كه جناح قدرت را بيشتر نگران ساخت .

پس نتيجه بند اول اين نوشته اين استيضاح از سوي شوراي شهر نبود ، بلكه رد پاي دلواپسان كه مورد حمايت برخی نهادهاي قدرتي است پي گير شد. ناگفته نماند كه تغيير معني نوع خدمت رساني به مردم در يك سال اخير از آسفالت ريزي به دگرگوني سيماي شهر تغيير يافت .

اگر شوراي شهر شهردار را با يك تذكر جدي مواجه ميكردند ، جريان به نفع شوراي شهر تمام مي شد . جناح اقتدارگرای اردبیل مثل همیشه ناشیانه عمل کردند و بدون اينكه افكار عمومي را آماده سازند شوكي به جامعه وارد كردند اگر شورا شهر دلايل قانع كننده در اختيار افكارعمومي قرار ندهند بايد هزينه كلاني را بپردازند. از سوي دیگر شهردار عزل شده نيز می بایست به تببين مواضع خود در قبال شوراي شهر دست بزند.

بنده معتقدم ماحصل هر چه باشد به نفع شوراي شهر نخواهد بود هر چند تعامل شهردار سابق جاي سوال داشت تعجيل در كار سياسي تبعات خودش را بدنبال خواهد داشت .

در واقع هشداري به اصلاح طلبان است كه موقعت را دوباره رصد كنند و تماشگر نباشند چراكه اصول گرايان به اين نكته رسيدند كه دكتر روحاني براي دومين بار انتخاب خواهد شد. بنابراین هجوم آوردند براي تصاحب شوراي شهر. نقش شهر اردبيل و شهرك هاي حاشيه را دوباره باز بيني نماييد و در نفش حضور بازنشسته ها را نيز تجديد نظر كنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار