استاندار اردبیل گفت: ثبت روز بزرگداشت استان اردبیل را در تقویم ملی پیگیری می‌کنیم که امیدواریم با همراهی وزارت ارشاد و شورای فرهنگ عمومی کشور این مطالبه مردم استان اجابت شود.
کد خبر: ۲۶۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 26 July 2016

مجید خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ما اخیراً متوجه شدیم که پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل مبنی بر ثبت ملی استان اردبیل در تقویم کشور مورد تأیید قرار نگرفته که سعی می‌کنیم با حضور در وزارت ارشاد و شورای فرهنگ عمومی نسبت به پیگیری این موضوع و ثبت روز اردبیل در تقویم کشور اقدامات جدی و پیگیرانه را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ثبت روز ملی اردبیل در تقویم کشور می‌تواند نشان و نمودی از هویت واقعی اردبیلی باشد که با حاکمیت خاندان صفویه در این کشور بسیاری از تهدیدهای دشمنان برطرف شده و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر هویت دینی خود یکپارچگی خودش را در طول تاریخ حفظ کند.

استاندار اردبیل گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت استان اردبیل آن هم توسط بخش خصوصی و تشکل‌ها و نهادهای مردمی حکایت از عمومی شدن جشن‌ها و برنامه‌های گرامیداشت روز استان اردبیل است که همه ساله در چهارم مردادماه این مناسبت ارزشمند گرامی داشته می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: خاندان شیخ صفی‌الدین نه تنها تاریخ، فرهنگ و تمدن این مرز و بوم را صیانت کردند بلکه با همراهی گروه دلاور شاهسون و قزل‌باش‌ها و با تکیه بر توان عشایر غیرتمند در صیانت و دفاع از این مرز و بوم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار