فرماندار اردبیل گفت: اگر روند سئوال و استیضاح شهردار اردبیل بر اساس روند قانونی تشخیص داده نشود شهردار اردبیل ابقا شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۲۶۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 26 July 2016

جواد زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: اولین ایرادی که بر استیضاح شهردار اردبیل وارد است اینکه استیضاح بر اساس بند ماده 73 که در آن مهلت سوال و پاسخ شهردار 10 روز تشخیص داده شده است رعایت نشده و اتفاق نیفتاده است به طوری که در یک جلسه هم طرح استیضاح مطرح شده و هم این کار به نتیجه رسیده و هم اعضای شورای شهر، شهردار را برکنار کردند و هم اینکه سرپرست انتخاب شده است.

وی افزود: نامه‌های شورا در قالب لایحه و طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد که استیضاح نیز از این قاعده مستثنا نیست که باید طرح استیضاح به امضای یک سوم اعضای شورای شهر رسیده و طی جلسه‌ای به تصویب برسد سپس در یک جلسه مجزا با کسب آرای دو سوم اعضا رای‌گیری شده و در مورد استیضاح نتیجه اعلام شود که این روند به شکل قانونی طی نشده است.

زنجانی با بیان اینکه به معنای واقعی ما در جریان این فرایندها قرار نگرفتیم و همه اتفاقات در کمتر از 10 روز رخ‌داده است در حالی که تمام بندهای این مصوبات از سئوال گرفته تا استیضاح باید به اطلاع فرمانداری‌ می‌رسید، تصریح کرد: ما در جریان این فرایندها نبودیم و بنده خود از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در جریان روند استیضاح قرار گرفتم و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این روند در چارچوب قوانین و مقررات نبوده است.

وی افزود: رئیس شورای شهر موظف است در اولین فرصت ایراداتی که از طرف فرمانداری به این نحوه تصمیم‌گیری شورا گرفته شده است پاسخ دهد که البته تاکنون مصوبه‌ شورای شهر در مورد استیضاح به دست ما نرسیده و اگر در مهلت 10 روزه این کار انجام نشود اعتراض ما روند قطعی پیدا کرده و فضا برای بازگشت بر سر کارش فراهم می‌آید.

فرماندار اردبیل گفت: روال بر این است تا در مهلت تعیین شده مصوبات شورای شهر به فرمانداری ارسال شود و ما اعلام نظر کرده و شورا در مهلت تعیین شده حق دارد با پذیرش ایرادات نسبت به اصلاح و برطرف کردن ایرادات اقدام کند و یا اینکه بر مصوبه خود اصرار می‌کند که در این صورت اگر فرمانداری قانع نشود پرونده به هیأت حل اختلاف می‌رود تا فرایند قانونی خود را طی کند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا مر قانون عملیاتی شود چرا که ما نه از اعضای شورای شهر و نه شهردار جانبداری نمی‌کنیم بلکه معتقدیم هر کس در چارچوب قوانین و مقررات پاسخگو باشد و به یقین مکاتبات قانونی نیز در این ارتباط انجام می‌شود.

زنجانی یادآور شد: همان طوری که جلسات شورای شهر خارج از ساعات اداری برگزار می‌شود برای ما نیز در فرمانداری صبح و عصر فرقی نمی‌کند و باید مکاتباتمان را به موقع و طبق قوانین و مقررات انجام دهیم.

وی عنوان کرد: ما تمام اقدامات قانونی‌مان را انجام می‌دهیم و اینکه بخواهند عده‌ای فرمانداری را متهم به بی‌قانونی کنند درست و منطقی نمی‌دانیم و در کنار تعامل اعتقاد راسخ داریم که باید اصل قانون در این اتفاقات مورد توجه قرار گیرد که به نظر می‌رسد جریان استیضاح به نفع مردم، شهر و شهرداری و خود شورا نبوده است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه هیچ نامه‌نگاری از مصوبات شورا در مورد فرایند سئوال، استیضاح و عزل شهردار و انتخاب سرپرست در یک هفته اخیر به دست ما نرسیده است، ادامه داد: باید رئیس شورای شهر در هر مرحله فرایند کار را به اطلاع فرمانداری می‌رساند تا ما نیز امروز در جریان روند کار قرار می‌گرفتیم در حالی که ارائه مصوبات بعد از گذشت یک هفته به صورت تجمیعی نمی‌تواند گویای همه مسائل باشد.

زنجانی تصریح کرد: اگر فرمانداری در مهلت قانونی مصوبه‌ای را در این زمینه دریافت نکند و یا شورای حل اختلاف بر غیرقانونی بودن مصوبات نظر بدهد قطعا شهردار بر سر کار باز می‌گردد و روند طبیعی فعالیت‌ها را در شهرداری شاهد خواهیم بود.

وی گفت: تمکین به قانون از طرف همه ما قطعا تضمین‌کننده منافع عام خواهد بود و بنده از آنهایی که به التهاب این فضا با حاشیه‌سازی‌ها کمک می‌کنند انتظار داریم دست از این اقدام غیرقانونی خود بردارند و به قانون تمکین کنند.

فرماندار اردبیل عنوان کرد: قطعا فرمانداری نیز با در نظر گرفتن مصالح عام تلاش خود را در چارچوب قانونی انجام می‌دهد و از رسانه‌ها، سایت‌ها و فضاهای مجازی انتظار می‌رود از انتشار مطالب غیرضرور و دامن زدن به برخی اختلاف‌نظرها پرهیز کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
شورا عجله داشته شهردار را عزل کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
ان شاالله .شهردار بنظرم کارش خوب بودچون کاراش ملموس وقابل مشاهده از نوپردازی معابراصلی تاآسفالت وپازل کاری ومجتمع شورابیل وپارک جنگلی الماس وموزه شهرومفاخر وساماندهی آرامگاههاوفضای سبز وپیشوازهای تعطیلات که من به عینه دیدم حالا ازقبل بوده باشه ولی دردوران ایشان به ثمرنشستن.کاش بشه برگرده.اگه الان نشددردوره بعد شوراحتما ایشون گزینه اصلی شهرداری هستن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار