پیشکسوت مطبوعات اردبیل:
زعفر احدزاده، مدیر سابق خانه مطبوعات استان اردبیل تصریح کرد: فشار مشکلات مالی به حدی است که حتی نظم انتشار نشریات را نیز مختل کرده و مازاد بر آن بحث کیفیت و نیز تعداد صفحات نشریات نیز متاثر از این عامل است.
کد خبر: ۲۷۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 06 August 2016

زعفر احدزاده فعال رسانه‌ای و فرهنگی استان گفت: حل مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران از مهمترین دغدغه‌ها و خواسته‌های فعالان این صنف است که باید مدبرانه و با تعقل این نارسایی‌ها برطرف شود.

زعفر احدزاده اظهار کرد: با تبریک روز خبرنگار به همکاران شاغل در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، شهدای اهل خبر و قلم و بزرگان و کسانی که از این عرصه دارفانی را وداع گفته‌اند، این ایام و مناسبت‌ها باید در کنار توجه و تکریم این قشر خدوم و موثر، به روز توجه به مشکلات خبرنگاران که به یک بحث تکراری و کلیشه‌ای تبدیل شده، مبدل شود.

وی افزود: مسئولان و همه فعالان موجود در رسانه‌های مکتوب و جراید به خوبی از وجود مشکلات مختلف در حوزه کاری خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آگاه هستند ولی آنچه حائز اهمیت است این است که نسبت به حل این مشکلات که در دو حوزه معیشتی و صنفی مشهود است اقدامات عملی صورت گیرد.

جانشین مسئول نشریه توسعه و عدالت به عنوان یک فعال رسانه‌ای ادامه داد: قسمتی از مشکلات، ساختاری بوده و نیاز است مجلس و دولت در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و قسمتی دیگر مشکلات اقتصادی و مالی بوده که شدیداً موجب رنجش فعالان رسانه‌ای است، از جمله این محدودیت‌ها می‌توان درآمدها، هزینه دفاتر و پرسنل و چاپ و... را نام برد.

مدیر سابق خانه مطبوعات استان اردبیل تصریح کرد: فشار مشکلات مالی به حدی است که حتی نظم انتشار نشریات را نیز مختل کرده و مازاد بر آن بحث کیفیت و نیز تعداد صفحات نشریات نیز متاثر از این عامل است.

احدزاده بیان کرد: نکوداشت روز خبرنگار یادگاری از جانفشانی و ایثار شهیدی است که باعث و بانی این میراث ماندگار در تقویم جمهوری اسلامی شد و نباید از نظرها پنهان داشت که فعالان این عرصه آنچه از همه چیز برای‌شان مهمتر بوده منافع عمومی و مصالح نظام و کشور است.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با تابناک اردبیل گفت: هرچند در این میان مشکلاتی که ذکر شد باعث آزار آنها است اما هرگز باعث نشده دست از آرمان‌هایشان بردارند و در حرفه‌ای که جز عشق و علاقه عامل دیگری برای ورود به آن عرصه‌ها تاثیر ندارد، قویا فعال هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار