در حاشیه اظهارات معاون استاندار اردبیل؛
ناگفته پیداست که یکی از دلایل کمبود مطالب نه ناشی از ضعف خبرنگاران در تولید محتوا بلکه متاثر از عملکرد کارگزاران در خلق فضای مثبت کسب و کار، رونق و سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۲۷۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 13 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، طاهر شریفی در آیین اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مجتمع فدک اردبیل در اظهارنظری عجیب، گفت: ما در این استان شاهد آن هستیم که نشریات تیتری را انتخاب می‌کنند که باید در یک محل تاریک نشسته و به این تیترها زار زار گریه کرد! برخی از نشریات استان تماماً شکل و شمایل منفی و بدبینانه دارند به طوری که در چنین فضایی سعی می‌کنند اعتماد اجتماعی را با تولید نفرت و برخی سوءذهنیت‌‌ها از بین ببرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل که به نوشته خبرگزاری فارس، خود را مدیر 32 ساله نظام معرفی کرد در مقام طرح ایرادات و نقایص اصحاب رسانه، افزود: از ایراداتی که در نشریات استان مشاهده می‌شود تولید کم مطالب و تکراری بودن مسائل مطرح شده در ان است در حالی که انتظار از این رسانه‌ها آن است تا بتواند با تولید مطالب و محتوای جدید تلاش جدی تری انجام دهد.

این مقام مسئول در توهینی آشکار به اصحاب رسانه عنوان کرد: ما بر این باوریم که بسیاری از فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران ما رضایتمندی شغلی ندارند و در چنین شرایطی گاه هیجانات و مسائل مختلف دیگر را در قالب برخی نقدها و طرح موضوعات مختلف بیان کنند که انتظار می‌رود خبرنگاران با دقت بیشتر و بدون چشم‌داشت از دیگران در عرصه اطلاع‌رسانی قدم بگذارند.

و اما بعد ...

*معاون محترم سیاسی استاندار اردبیل نیک می دانند که اگر قرار باشد در تاریکی گریه کنند، نه برای تیتر رسانه بلکه برای مردمی گریه واجب است که به لطف عملکرد او و تیم مدیریتی استان در چند سال اخیر، اوضاع معیشتی و فضای کسب و کار مردم با وجود آمارهای اعلامی روبه رشد! متورم و دچار رکود تاریخی شده و کارگران واحدهای تولیدی تعطیل شده در شرایط سختی به سر می برند.

*بی تردید تضعیف و زوال سرمایه اجتماعی لزوماً نه با انتشار اخبار به تعبیر ایشان، منفی بلکه با عملکرد منفی کارگزاران است که بایستی در باره حوزه مسئولیت خود پاسخگو باشند؛ وقتی قرار است که کارآمدی دین را در اداره جامعه اثبات کنیم، یکی از لوازم اصلی آن توجه، تقویت و اعتمادبخشی سرمایه اجتماعی است.

*ناگفته پیداست که یکی از دلایل کمبود مطالب نه ناشی از ضعف خبرنگاران در تولید محتوا بلکه متاثر از عملکرد کارگزاران در خلق فضای مثبت کسب و کار، رونق و سرمایه گذاری است؛ تحلیل محتوای غالب رسانه های استان در این مدت بیانگر اخبار و گزارش های امیدآفرین دز حوزه سرمایه گذاری است و این بی انصافی است که به دلیل نقد منصفانه نشریات و رسانه ها به وضع موجود(تحقق نیافتن شعارها)، قاطبه آنان را با قید "همه"به سیاه نمایی متهم کرده و تخطئه کنیم.

*مطابق قانون، متولی حمایت از حقوق اصحاب رسانه، معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بنابراین چنانچه معاون محترم استاندار اردبیل توان رفع حداقلی مشکلات صنفی خبرنگاران را دارند قدم پیش گذاشته و اقدامی مثبت انجام دهند در غیر این صورت، برای جامعه رسانه ای استان قابل تحمل نیست که به خاطر عمل به رسالت مقدس خود متهم به رفتار هیجانی و کاسبکارانه شوند!

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار