به دنبال حادثه رانندگی که در محور سرعین رخ داد، برخی‌ها مقصر اصلی را اورژانسی می‌دانند که دیر به محل حادثه رسیده و سبب کشته شدن طفل پنج ساله شده است.
کد خبر: ۲۷۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 13 August 2016


خبرگزاری فارس: کدام راست می‌گویند مردم یا اورژانس؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حادثه‌ رانندگی که چند روز پیش در محور اردبیل – سرعین رخ داد، گفته شده به دلیل عدم حضور به موقع اورژانس سرعین کودک پنج ساله‌ای کشته شده و به دنبال این حادثه و قصوری که مأموران اورژانس داشتند با حکم دادستان سه مأمور اورژانس دستگیر شدند.

اما در این بین برخلاف دیدگاه مردم و شاهدان حادثه که تأخیر یک ساعته مأموران اورژانس را در رسیدن به سر صحنه تصادف دلیل اصلی کشته شدن کودک می‌دانند، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نیز این قصور و کوتاهی را قبول ندارد که در این بین باید قضاوت کرد که کدام راست می‌گویند، مردم یا اورژانس؟

به دنبال پیگیری این موضوع و گله‌مندی‌هایی که تعدادی از اهالی سرعین به ویژه شاهدان و ناظران حادثه اعلام کردند به رغم آن که حدود یک ساعتی از حادثه گذشته بود مأموران اورژانس آن هم با اصرار تعدادی از اهالی در محل حادثه حاضر شدند و اقدام به امدادرسانی کردند که البته این امدادرسانی دیرهنگام بعد از کشته شدن کودک پنج ساله هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته و این قصور و کوتاهی زمینه داغدار شدن یک خانواده را بر اثر مرگ فرزندش فراهم آورد.

تعدادی از شاهدان عینی اعلام کردند که به رغم اطلاع سریع به اورژانس، مأموران با تأخیر بسیار زیاد در محل حادثه حاضر شده و به جای امدادرسانی به آخر داستان رسیدند که جسد کودک در حال حمل بود و مصدومان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شده بودند که به دلیل اظهارات متعدد شاهدان عینی این حادثه به نظر می‌رسد تأخیر و تعلل حضور اورژانس در محل یکی از عواملی است که برخی نتایج ناگواری را نیز به همراه داشته به طوریکه گفته می‌شود خود دادستان سرعین در همان ساعات اولیه در محل حاضر بوده و حتی اقدام به بازداشت چند مأمور اورژانس کرده که البته به نظر می‌رسد این مأموران هم اکنون به قید وثیقه آزاد شدند.

اما برخلاف اظهارات مردم رئیس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: هیچ‌گونه قصور و کوتاهی در این زمینه از سوی اورژانس سرعین انجام نشده و ما به محض اطلاع در محل حادثه که در نزدیکی روستای ویند کلخوران بوده، حضور پیدا کرده و عملیات امدادرسانی را انجام دادیم.

حمید خلق تصریح کرد: با مشخص شدن وقوع حادثه در جاده سرعین - اردبیل مأموران فوریت‌های پزشکی از سرعین نیز عازم منطقه شده و براساس اعلام شاهدان عینی پس از گذشت 14 دقیقه و براساس ثبت مکالمات اورژانس پس از 17 دقیقه به محل وقوع حادثه رسیده‌اند.

وی افزود: در بررسی صحنه مشخص شد که بر اثر شدت حادثه کودک خانواده در همان ابتدای حادثه و در نتیجه آسیب شدید مغزی جان باخته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با ابراز تأسف از بازداشت سه نفر از مأموران اورژانس شهرستان سرعین بیان کرد: این افراد چند ساعت بعد آزاد شدند اما دستگیری چند ساعته آنها نیز جای سؤال داشت چرا که در صورت بروز حادثه و اتفاق اورژانسی در این ساعات معلوم نبود که چه کسی باید پاسخگو باشد.

حال باید قضاوت را به مردم سپرد تا خودشان حقیقت را از مسائل غیرواقعی تشخیص داده و واقف باشند که در چنین حوادثی سرعت حضور در محل و ارائه خدمات مهمتر از تأخیرها و تعلل‌هایی است که برخی‌ها خواسته یا ناخواسته به آن دامن می‌زنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس مافی
|
Germany
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
سردبیر محترم سرویس خبر با سلام:
باور بفرمایید مردم در این رابطه راست می گویند البته در این مورد بخصوص بنده هیچ اظهار نظری نکرده و نمی کنم ، عرض من کلی است. کما اینکه در ماه گذشته در روبروی محلی که من مشغول به کار هستم یک مورد تصادف خودرو با شخص عابرپیاده رخ داد که از زمان اطلاع به اورژانس تا حضور یک دستگاه خودرو آمبولانس در محل حادثه نزدیک به 50 دقیقه زمان از دست رفت و آن بنده خدا هم به دیار باقی شتافت.
حالا اگر آدرس دقیق و زمان حادثه را بگویم باور کنید بدهکار هم می شوم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار