رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مقام دفاع از حقوق صنفی خبرنگاران، عملکرد خود را برای رسانه های "خودی" تشریح کرد.
کد خبر: ۲۷۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 14 August 2016


به گزارش تابناک اردبیل، هفدهم مردادماه همانند سایر مناسبت های تقویمی فرصتی است تا از تلاش های اصحاب رسانه، این سنگر سازان بی سنگر تقدیر و تجلیل شود.

اما آنچه که بعضاً و از ناحیه کج سلیقگی در پاسداشت مقام خبرنگار و در حق تلاشگران عرصه آگاهی بخشی، اجحاف می شود، برخوردهای گزینشی و به تعبیری تقسیم بندی خبرنگاران "خودی" و "غیرخودی" است.

ممکن است که اشخاص حقوقی عامل به رفتارهای ناصحیح، وانمود کنند که اساساً قصدی در این زمینه بخصوص ندارند اما برخورد گزینشی دستگاههای اداری با اصحاب رسانه با یک محاسبه سرانگشتی نتیجه مقصود و یک معادله به اصطلاح "برد- برد" در همکاری فی مابین که در این ادبیات، "تعامل" خوانده می شود، است و نقطه مقابل آن، متهم شدن رسانه های مستقل به خبرنگاران" مغرض" و ... می باشد. 

گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشستی با خبرنگاران "خودی" با ادبیاتی ترحم آمیز درباره اصحاب رسانه این گونه گفته است:خبرنگاران امنیت شغلی ومعیشتی ندارند و با این وضعیت خبرنگاران حوصله نخواهند داشت به استقبال حوادث و رویدادها بروند.

وی بدون توضیحی درباره عملکردش در تفکیک و تبعیض در دعوت رسانه ها به برنامه های مجموعه تحت مدیریت اش افزود: باید شرایط برای فعالیت آزادانه خبرنگاران فراهم شود؛ در چنین شرایطی خبرنگار اقدام به انتشار اخبار درست و واقعی خواهد کرد که این مساله به نفع خود مسئولان است.

معاونت اجتماعی و اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اردبیل هم با ترتیب دادن مراسم مشابهی و با عنوان "خبرنگاران همراه پلیس" از تعدادی از رسانه ها تجلیل کرده و در حضور معاون سیاسی استانداری اردبیل، بابت همکاری های آنان با این مجموعه تشکر کرد!

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار