رئیس کمیسیون مشترک ایران با آذربایجان:
محمود واعظی گفت: در حذف گمرک اصلاندوز کار اشتباهی کردیم و قطعاً در جلسه هیأت دولت این اشتباه را جبران می‌کنیم.
کد خبر: ۲۷۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 16 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل،‌ محمود واعظی در نشست عصر امروز با مدیران استان اردبیل در مورد گمرک اصلاندوز و لغو مصوبه قبلی مبنی بر تعطیل بودن این گمرک افزود: دولت زمانی که در این موضوع وارد شد از تعطیل بودن گمرک اصلاندوز سخن به میان آورد و اعضای هیأت دولت نیز با حذف این گمرک موافقت کرد اما بنده از بدو ورود به استان اردبیل امروز متوجه شدم که این اقدام دولت کار اشتباهی بوده و باید مصوبه مربوط به فعالیت گمرک اصلاندوز باز گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران با آذربایجان در این زمینه پیگیری می‌کنم تا مصوبه اصلاح شده و به حالت قبلی باز گردد.
واعظی با بیان اینکه در این زمینه حتی وزیر کشور نیز در جریان امر نبوده و امیدواریم در دولت به زودی این فرآیند اصلاح شود، اضافه کرد: انتظار ما این است تا در این باب یک حرکت معقول و منطقی هر چه سریعتر انجام شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موقعیت استان اردبیل در صادرات به کشورهای همسایه به ویژه روسیه و آذربایجان یک موقعیت بی‌نظیر است به طوریکه بنده به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با آذربایجان، روسیه و ترکیه بارها این ظرفیت را مورد تاکید و توجه قرار دادیم.
گمرک اصلاندوز به بندر خشک تبدیل می‌شود
مجید خدابخش استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که با هیأت دولت داشتیم، قرار شد گمرک اصلاندوز به بندر خشک تبدیل شود که ما قرار است طرح توجیهی را در این زمینه تهیه کنیم تا در کنار لغو مصوبه اخیر دولت در حذف گمرک اصلاندوز، این گمرک به بندر خشک تبدیل شود.
وی گفت: با احداث پل و اتصال راه آهن به آن سوی مرز به راحتی می‌توانیم از گمرک اصلاندوز به عنوان بندر خشک استفاده کنیم.
هشدار شدیداللحن امام جمعه اردبیل به دولت
شایان گفتن است که دولت تدبیر و امید با وجود قول‌ها و وعده‌های متعدد برای بازگشایی گمرک اصلاندوز که از زمان جنگ قره باغ نعطیل شده است، در اقدامی غیرمنتظره و نسنجیده نیمه اول تیرماه جاری این گمرک را در مصوبه ای از نقاط مجوز دار کشور حذف کرد!
بنابراین گزارش این اقدام با واکنش مسئولان استان مواجه شد، به طوری که آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه اردبیل در این خصوص گفت: حذف گمرگ اصلاندوز از لیست مبادی ورودی کشور که با عجله تمام صورت گرفت، به خاطر راه اندازی گمرک «قلی بیگلو» در 5 کیلومتری اصلاندوز و در منطقه آذربایجان شرقی است.
وی با بیان اینکه آنها قانوناً با مصوب ماندن گمرک اصلاندوز نمی توانند گمرک قلی بیگلو را احداث و راهی به آسیای میانه و قفقاز باز کنند ، این کار هیئت دولت را خطای بزرگ و موجب ناراضی شدن مردم استان از دولت دانست.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد : اگر دولت این مصوبه را پس نگیرد، اینجانب به خاطر حقوق مردم استان اردبیل مجبور به اقداماتی خواهم بود که به صلاح دولت نخواهد بود.
وی با بیان اینکه اگر گمرک قلی بیگلو راه اندازی شود تا ابد اجازه احداث گمرک به اصلاندوز داده نخواهد شد، از مدیریت ارشد استان و نمایندگان خواست با تمام توان از این ابطال جلوگیری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار