در مصاحبه اختصاصی با تابناک مطرح شد؛
نیکزاد گفت: با شناختی که از اعضای شورای استان در هیئت حل اختلاف دارم بعید میدانم اجازه دهند بیش از این شهرداری بلاتکلیف بماند.
کد خبر: ۲۸۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 20 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، فرمانداری اردبیل هفته پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد که اختلاف بین دو طرف(فرمانداری و شورای اسلامی شهر اردبیل) در باره عزل لطف اللهیان،شهردار معزول در هیات حل اختلاف استانداری اردبیل در حال رسیدگی است.
رضا کریمی که به نمایندگی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای حل اختلاف استان اردبیل حاضر می‌شود روز شنبه 30 مردادماه اعلام کرد که هر چند موضوع در جلسه صبح امروزشنبه مطرح شد اما قرار بر این شده تا بررسی دقیق‌تر و همه جانبه‌ای روی این موضوع انجام شود تا در روزهای آینده در این زمینه تصمیم‌گیری به انجام برسد.
وی افزود: پرونده استیضاح شهردار اردبیل هنوز در حال بررسی است و در جلسه صبح امروز نتیجه‌ای حاصل نشد.
خبرنگار تابناک اردبیل برای بررسی این موضوع به سراغ مهندس اکبر نیکزاد، شهردار منتخب اردبیل رفت تا دیدگاههای او را در این باره جویا شود.
تابناک اردبیل- آقای مهندس، فرماندار اردبیل موضوع اختلاف نظر در خصوص روند استیضاح شهردار سابق را برای طرح در هیئت حل اختلاف به استانداری ارسال کرده است،پیش بینی شما از نتیجه جلسات درباره این موضوع چیست؟
نیکزاد- استحضار دارید در خصوص روند استیضاح آقای دکتر لطف اللهیان مابین فرمانداری و شورای اسلامی شهر اردبیل اختلاف نظر بود و به موازات طی روند قانونی برای حل شدن این اختلاف ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر اردبیل ملاقاتی با آقای استاندار داشتند و بعد از شرح روند کار نهایتاً آقای استاندار دستور دادند که شورای محترم اقدام به انتخاب شهردار نماید و معاون محترم استاندار هم برای عملیاتی کردن دستور استاندار محترم و در راستای منافع شهر پیگیری مستمری از شورای محترم شهر برای انتخاب شهردار بعمل آورد و در همین راستا شورای اسلامی شهر اردبیل طی چند جلسه فشرده نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمود.
از طرفی یکی از خواسته های حضرت آیت ا... عاملی از وزیر محترم کشور تسریع در تعیین تکلیف شهرداری بوده و تنظیم جلسه با قید فوریت برای بررسی در روز شنبه هم در راستای دستور وزیر محترم کشور جهت عملیاتی شدن درخواست بحق نماینده ولی فقیه در استان بوده است.
تابناک اردبیل- در صورتی که هیئت حل اختلاف نظر فرمانداری را بپذیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
نیکزاد- در صورتیکه نظر هیئت حل اختلاف مبنی بر محق بودن نظر فرمانداری باشد این مصوبه بایستی از طریق فرمانداری به شورای محترم شهر ابلاغ شود و اگر شورای محترم شهر به مصوبه خود اصرار کند بایستی اختلاف فرمانداری و شورای اسلامی شهر به هیئت مرکزی حل اختلاف در تهران منعکس شود تا در موعد مقرر جلسه تشکیل شده و اتخاذ تصمیم گردد.
بنظر بنده اگر آقای استاندار از توضیحات شورای محترم شهر قانع نمی شد دستور انتخاب شهردار را صادر نمی کرد .
تابناک اردبیل- ظاهراً ادراه کل بازرسی استان هم درباره این موضوع ورود کرده است، در این خصوص توضیح بفرمایید؟
نیکزاد- البته اداره کل بازرسی استان هم بعنوان یک اداره نظارتی مستندات روند استیضاح را از شورای شهر اخذ کرده و دقیقاً بررسی نموده و نهایتاً نطر اداره کل بازرسی مبنی بر قانونی بودن روند استیضاح را بصورت مکتوب به شورای محترم شهر ابلاغ کرده و خواستار انتخاب شهردار جدید در راستای تامین منافع شهر شده است که حکایت از تصمیم منطقی استاندار محترم برای انتخاب شهردار میباشد. اما چون نامه فرمانداری مبنی بر اختلاف نظر فرمانداری و شورای اسلامی شهر ، بعد از انتخاب شدن شهردار ، جهت طرح در هیئت حل اختلاف به استانداری واصل شده است لذا بایستی جلسه حل اختلاف توسط استانداری و با حضور اعضای محترم برگزار شده و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
تابناک اردبیل- انتظار شما از هیئت حل اختلاف دراین شرایط چیست؟
نیکزاد- با شناختی که از آقای استاندار و رئیس کل دادگستری استان و آقای مهندس کریمی و آقای مهندس میرزاده و نماینده شورای استان در هیئت حل اختلاف دارم بعید میدانم اجازه دهند بیش از این شهرداری بلاتکلیف بماند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
با سلام خداوند عاقبت اینکار رابخیر کندباید به افکار عمومی مردم توجه شودواین انتخاب بجهت عدم همسویی مسئولان استان از نظر سیاسی برای مردم وجامعه مفید نخواهد بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار