در گرامیداشت روز جهانی مساجد سراغ امام جماعتی رفتیم که بیش از 51 سال است در برپایی نماز جماعت در مسجد جامع پارس‌آباد حضوری فعال و توانمند دارد.
کد خبر: ۲۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 21 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس،  در گرامیداشت 31 مرداد روز جهانی مساجد به سراغ یکی از قدیمی‌ترین مساجد در استان رفتیم تا از حال و هوای معنوی آن و شور و نشاطی که در برپایی نمازهای جماعت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف در این مسجد رقم خورده، جویا شویم.

مسجد جامع شهرستان پارس‌آباد که یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال تأثیرگذارترین مراکز دینی، عبادی و ارزشی است که در سال 1335 بنا شده و از سال 1344 در این مسجد نماز جماعت برپا می‌شود و جالب است امام جماعت آن بیش از نیم قرن است که در این مسجد هر روز نماز صبح، ظهر و عصر را به جماعت اقامه کرده و مردم را نیز به راه درست هدایت می‌کند.

این مسجد در حالی قبل از انقلاب کانون رفت و آمد مردم و برپایی نماز جماعت به شکل شکوهمند بوده که امروزه نیز در ساعات مختلف روز، مسجد جامع پارس‌آباد مملو از عاشقانی است که با عشق تمام به راز و نیاز با معبود می‌پردازند.

در این مسجد خاطرات زیادی برای اهالی و امام جماعت با سابقه آن تداعی می‌شود که مهمترین خاطره آنها از کمک‌های مردمی در قالب این مسجد به رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که به اذعان اهالی این مسجد و محله فضای مسجد پر از نان و سایر مایحتاج ضروری رزمندگان می‌شد تا از این محل معنوی کاروان‌ها به سمت جبهه‌های حق علیه باطل بدرقه شوند.

این مسجد که به کانون فرهنگی، هنری، کانون بسیج، سالن‌های مطالعه، مجموعه‌های دیجیتال و سایر امکانات مناسب مساجد آراسته است، در ردیف با سابقه‌ترین مساجد استان از بین یک‌هزار و 900 مسجدی است که فعالیت آن همیشه زبانزد عام و خاص بوده به طوری که اهالی همواره از باز بودن این مسجد و حضور گرم مسافران و گردشگران و اهالی در این مکان معنوی یاد کرده و از این فضای معنوی به عنوان کانون مهربانی‌ها، صفا و صمیمیت یاد می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
نام امام جماعت ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار