میانگین سنی متهمان از 19 تا 27 سال
بیشترین جرائم اینترنتی جمعیت ساکن استان اردبیل ازدیدگاه آماری پلیس فتای استان اعلام شد.
کد خبر: ۲۸۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 23 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، حافظ شریفی، رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: اکثر جرایم شبکه‌های اجتماعی در استان  اردبیل در رابطه با شبکه اجتماعی تلگرام بوده و این مورد نشان دهنده  استفاده اکثر افراد از این شبکه است.

وی که در جلسه بررسی میزان جرائم اینترنتی در اردبیل سخن می گفت،اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ امنیت در جرایم شبکه‌های اجتماعی در گروه دوم قرار دارد و این استان با داشتن جرایم کمتر در شبکه‌های اجتماعی نسبت به شهرهای دیگر نشان‌گر گرایش کمتر افراد به این شبکه‌ها است.

شریفی تصریح کرد: متاسفانه هکرهای سایبری و مجازی بیشتر با انتشار عکس‌های خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی برای سودجویی می‌پردازند و گزارشات آمار بیشتری را در این رابطه نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: متاسفانه اکثر افراد با ناآگاهی و کمبود اطلاعات در این حوزه اطلاعات محرمانه و شخصی خود را در اختیار سودجویان قرار می‌دهند و از این طریق ناخواسته به این دسته از افراد به آسانی کمک می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل بیان کرد: افراد سودجو با تعمیرات وسایل شخصی از جمله کامپیوتر٬ تلفن همراه و تبلت هم می‌توانند به انتشار اطلاعات و عکس‌های شخصی بپردازند از امنیت مردم سوء استفاده کنند.

شریفی افزود: ما از هموطنان خواستاریم تا بعد از این با داشتن اطلاعات کافی و آگاهی در رابطه با فضای مجازی اجازه سوء استفاده اشخاص از آ‌ن‌ها را بگیرند و راه‌حل‌های مطمئن‌تری پیدا کنند تا در آینده در جامعه شاهد افزایش چنین مواردی نباشیم.

وی اظهار کرد: اولویت نخست ورود به جرایم سایبری برای حفظ حریم خصوصی افراد است و پلیس فتا در تلاش است که در بازه زمانی کم‌تر از میانگین  و تنها در 49 روز اقدام به شناسایی مجرمان بعد از وصول جرم کند و تاکنون با آمار به دست آمده میانگین سنی متهمان در جرایم سایبری 19 تا 27 سال بوده و  اغلب شاکیان هم بیش از 18 سال سن دارند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار