به گفته محققان ایفای نقش نان‌آور خانه برای سلامت مرد خطرناک و برای زنان غرورآفرین است.
کد خبر: ۲۸۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 24 August 2016


به گزارش تابناک اردبیل به نقل از تسنیم، در صد و یازدهمین نشست سالانه انجمن جامعه‌شناسی آمریکا اعلام شد که ایفای نقش‌های جنسیتی سنتی طی دهه‌های اخیر تغییر کرده است و به گفته محققان این تغییر بسیار سودمندی بوده است.

بر اساس گزارش ساینس‌دیلی، جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان دانشگاه کنکتیکات آمریکا مدعی شدند که ایفای نقش نان‌آوری خانه به تنهایی برای سلامت مرد خطرناک است!

آنها مدعی هستند که نقش مردان در یک خانواده به عنوان تنها نان‌آور خانه برای سلامت آنها مضر است و  کاهش سلامت روانی آنها را در پی دارد.

اما در عین حال این روند در زنان رابطه عکس نشان داده است به طوری که نتایج این تحقیق نشان داده است که اگر زنان نقش نان‌آوری خانه‌ را به تنهایی برعهده گیرند سلامت آن‌ها ارتقا می‌یابد.

بررسی داده‌های گروهی از زنان و مردان متاهل که در یک دوره یکسان زمانی توسط محققان ثبت شده حاکی از این است که  در سال‌هایی که مردان تنها نان‌آور خانه بودند، میزان تندرستی آن‌ها تا 5 درصد کاهش یافت و سلامت‌شان بطور میانگین تا 3.5 درصد کم شد.

به گفته محققان عواملی همچون سن، تحصیلات و درآمد کلی هیچ تاثیری بر روی یافته‌های این تحقیق نداشت.

البته این تحقیقات کم و کاستی‌های بسیاری دارد اما در بردارنده نکات جالبی در مورد نقش جنسیتی و میزان مضر بودن آن برای مردان و زنان است.
 

 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار