معاون استاندار اردبیل، استیضاح شهردار سابق اردبیل را سیاسی کار خواند و رای به شهردار منتخب را شاهدی بر ادعای خود دانست.
کد خبر: ۲۸۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 24 August 2016


به گزارش تابناک اردبیل،‌ طاهر شریفی اظهار داشت: به جد بر این اعتقاد هستم که شورای شهر حق تصمیم گیری در چارچوب قانون و وظایف خود را دارد و انتخاب و استیضاح شهردار حق شوراست اما استفاده و عمل به این حق و وظیفه می بایست در راستای تامین منافع شهر و مصلحت شهروندان صورت بگیرد.

وی در اظهاراتی غیرمنتظره بیان کرد: اگر روند استیضاح شهردار اردبیل پیرامون عملکرد و ضعف کاری وی صورت می گرفت و اعضای شورا این اقدام را در راستای بهبود امور شهری انجام می دادند اقدامی قابل دفاع و حمایت بود اما شواهد امر نشان می دهد که استیضاح با این هدف نبوده است.

شریفی تشریح کرد: اقدام در استیضاح شهردار در زمان اوج فصل کار و عمران و زمانی که وی عملکرد قابل قبولی داشته موضوع سیاسی کاری را در اذهان تداعی می کند و انتخاب فردی که در انتخابات مورد اعتماد مردم اردبیل قرار نگرفته بعنوان شهردار مهر تاییدی بر این موضوع می باشد.

او در گفتگو با ایرنا اضافه کرد: اعضای شورا باید روشنگری کنند که اقدام به استیضاح شهردار اردبیل آیا با توجه به مصالح و منافع شهر بوده و یا منافع جریان سیاسی خاص و با اهداف انتخاباتی در کار بوده است.

شریفی گفت: آیا استیضاح شهردار برای آوردن یک فرد قوی تر بود، آیا انتخاب جدید شورا نشان از این امر است ، آیا عملکرد یک ساله شهردار قابل قیاس حتی با چندین سال فعالیت فرد منتخب شورا در شهرداری اردبیل می باشد.

معاون استاندار اردبیل در پاسخ به سوالی در باره چرایی به نتیجه نرسیدن تلاش ها برای جلوگیری از استیضاح شهردار اردبیل گفت: گفت و گو ، تعامل و کدخدامنشی زمانی کار ساز است که طرف از پیش تصمیم جانبدارانه و با مقاصد خاص سیاسی نگرفته باشد.

شریفی اضافه کرد: به هر حال موضوع وجود اختلاف بین شورا و فرمانداری هم اکنون در هیات حل اختلاف استانداری در حال رسیدگی است و امور بر اساس قانون بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

شاکر: با سیاسی‌کاری افکار عمومی را فریب ندهیم

بر پایه این گزارش،سالار شاکر عضو شورای شهر اردبیل در واکنشی به اظهارات معاون استاندار، اظهار کرد: برخی آقایان زمانی که رأی مردم به رئیس جمهور شدن روحانی، استاندار شدن خدابخش و فرماندار شدن زنجانی می‌انجامد، آن‌را موهبت الهی به شمار می‌آورند اما زمانی که منتخبان این مردم در پارلمان محلی در قالب یک اختیار قانونی دست به تغییر و تعویض شهردار می‌زنند، کار سیاسی تلقی می‌شود.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: در دموکراسی باید اصل صداقت مدنظر باشد نه اینکه بخواهیم با سیاسی‌کاری افکار عمومی را فریب دهیم.

وی روند انتخاب شهردار جدید و پروسه استیضاح شهردار را دارای فرآیند قانونی اعلام کرد و ادامه داد: ما شهردار سابق اردبیل را با هفت رأی شهردار کردیم و با 9 رأی نیز او را استیضاح و برکنار کردیم که این خاصیت دموکراسی است و آنهایی که فضاسازی کرده و تنش ایجاد می‌کنند، باید بدانند که به رأی اکثریت باید احترام گذاشت.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر با انتقاد از هجمه شبکه‌های مجازی علیه شورای شهر اردبیل و تهمت‌زنی‌های ناروا تصریح کرد: بنده یقین دارم اعضای شورای حل اختلاف دارای شخصیت برجسته حقوقی و سیاسی هستند که امیدواریم با تشخیص صحیح آنها پرونده استیضاح بسته شده و شهردار جدید اردبیل بتواند در فرصت باقی‌مانده از فصل کاری روند را پیگیری کند.

شاکر اضافه کرد: همان قانونی که استاندار اردبیل و فرماندار اردبیل را به این سمت برگزیده، به ما نیز اختیار داده تا شهردار را استیضاح و حتی تعویض کنیم که امیدواریم همه به قانون پایبند باشند و خارج از قانون همه تمایلات و خواسته‌های نفسانی خود را کنار بگذارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
تشکر و سپاس از این مسئول شریف که حرف دل مردم مظلوم این شهر را زد و اشاره ای به ظلم و خیانتی که بر آنها روا شد داشت.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
توخودت توانتخابات شرکت کن ببین میتونی اندازه نیکزاد رای میاری بعد بیا ...
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
جناب شریفی ! اعضای شورای شهر با رای مردم انتخاب شده اند ، این کار شما توهین به دمکراسی ، و قوانین اساسی جمهوری اسلامی می باشد ، انتخاب شهردار وظیفه شورای شهر می باشد
همین شخص که شما می فرمایید در انتخابات مورد اعتماد مردم اردبیل قرار نگرفته ، یک دوره شهردار و یک دوره استاندار اردبیل و استانداری سایر استان ها بوده ، در حال حاضر کدام شخص در اردبیل توانسته این سمت ها رو داشته باشد ؟
ایشان در عرض 9 ماه 9 پل در شهر احداث کردند اما شما ها تو این 4 سال پل میدان قدس را هنوز نتوانستید استارتشو بزنید ، یا بالقلو چای که یک معضل برای اردبیل بود در دوره شهرداری این شخص از یک زباله دان به یک مکان تفریحی تبدیل شد ، یا شهرداران بعد این آقا که هر روز یک منطقه ای رو آسفالت میکنند ، کارخانه آسفالت در زمان این آقا برای شهرداری راه اندازی شد !!
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
با درود به جناب اقای شریفی عرض می کنم شورا با انکه برای مردم محترمند ولی یک معامله ای کردند که امید به مردم را از دست دادند و به نیکزاد دل بستند که او شهر را برای دوباره شورا شدن انها مهیا کند خداوند می فرماید و مکرو مکرالله والله خیروالماکرین
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
اقای شاکرکسی به استاندار شدن خدابخش رای نداده است ایشان منتصب شده اند
رضا بایرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
یک عبارت طلایی:
برخی آقایان زمانی که رأی مردم به رئیس جمهور شدن روحانی، استاندار شدن خدابخش و فرماندار شدن زنجانی می‌انجامد، آن‌را موهبت الهی به شمار می‌آورند اما زمانی که منتخبان این مردم در پارلمان محلی در قالب یک اختیار قانونی دست به تغییر و تعویض شهردار می‌زنند، کار سیاسی تلقی می‌شود.
رهایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
آقای شریفی احترام به رای منتخبین مردم واجب است .ضمن اینکه اگر منصف باشید.میدانید که مهندس نیکزاد در زمان تصدی شهرداری واستانداری بسیار خوب عمل کرده واز قویترین مدیران این سمت بوده ونام نیک نیکزاد در تاریخ اردبیل ماندگار خواهد ماند . شما سعی کن وجدان و دینت را فدای امیال سیاسی قرار ندهی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار